Elindult az első kilenckocsis Comfortjet

iho/vasút   ·   2025.04.15. 15:10
CJ9

Prága és Bohumín között már vezérlő- és bisztrókocsival kibővített szerelvény pendlizik.

Készen van az első Comfortjet, amely teljes egészében a tervezett összeállítás szerint közlekedik, vagyis kilenckocsis, vezérlő- és bisztrókocsi is van rajta. Legelőször így, ebben az összeállításban április 15-én indult útjára az IC 510-es Ostravan intercity Bohumínból Prágába. A Cseh Vasutak tájékoztatása szerint jelenleg már két teljes összeállítású Comfortjetjük van, s hamarosan átveszik a harmadikat is, a többi pedig folyamatosan érkezik majd, az előre megtervezett ütemterv szerint.

Többször is írtunk már a Comfortjetek történetéről, röviden összefoglalva arról van szó, hogy a Cseh Vasutak összesen száznyolcvan korszerű vasúti kocsit vesz a Siemens Mobility–Škoda Group konzorciumtól. A kontraktus értéke jelenlegi árfolyamon körülbelül 200 milliárd forint (12,5 milliárd korona). A szerződés húsz kilenckocsis, tartósan összekapcsolt szerelvény beszerzéséről szól, amelyek lényegében a railjet szerelvények hasonmásai, összeállításukat tekintve nagyon hasonlítanak a belföldi forgalomban használt InterJetekre, viszont ezekben van étkező/bisztrórész is, valamint vezérlőkocsi. Kezdetben vezérlő- és bisztrókocsi nélkül kezdtek el közlekedni Prága és Berlin között, mert ezeket a vonatrészeket valamivel később kezdték el gyártani.

Ami nélkül nincs cseh vonat: sörcsap is helyet kapott a bisztrókocsiban (fotók: Cseh Vasutak)

A legújabb, két kilenckocsis Comfortjet egyelőre belföldi forgalomban fog közlekedni Prága és Bohumín között (IC 517 Ostravan Praha hl.n. (19:31)–Bohumín (22:50) / IC 510 Ostravan Bohumín (9:01)–Praha hl.n. (12:19)). Amint a ČD átveszi a harmadik kilenckocsis szerelvényt, már nyugat-csehországi célállomásokig is eljutnak a szerelvények, egyelőre egy vágányzár miatt Františkovy Lázně helyett csak Planá u Mariánských Lázní állomásra. Ahogyan majd folyamatosan bővül a kilenckocsis Comfortjetek száma, úgy fokozatosan fogják őket bevetni a Prága és Berlin, Prága és Graz, illetve a Prága és Budapest közötti nemzetközi járatokon. Szerkesztőségünk kérdésére a Cseh Vasutak szóvivője megerősítette, hogy az év végéig (legkésőbb a decemberi menetrendváltás idején) már a Budapestre közlekedő Metropolitanokon is felbukkanhatnak a ČD legkorszerűbb szerelvényei.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Ganz és MÁVAG – ki viselheti a patinás elnevezést?

iho/vasút   ·   2025.04.15. 09:00

A hazai vasúti járműipari vállalatok keresik azt a márkanevet, ami segíthetné a piaci pozíciójukat. A nagymúltú Ganz-MÁVAG névre többen is pályáznának, de a nemzetközi piacok meghódításához inkább jó termék, mint történelmi márka segítene.