Elkészült a Westbahn első, új generációs KISS-motorvonata
A száznyolcvanmillió eurós beruházás értelmében a Westbahn kilenc 4110 sorozatú négyrészes, valamint további egy 4010 sorozatú hatrészes, távolsági kivitelű villamos motorvonatot vásárol. Az első kész KISS2-es szerelvényt augusztus közepén vitték át a svájci gyártó altenrheini üzeméből a Sankt Gallen kantonban található erleni központjába. A fennmaradó kilenc vonaton is szorgosan dolgozik a Stadler, az utolsó KISS várhatóan 2017 közepén hagyhatja el Altenrheint.
A Stadler kétszintes motorvonatainak második generációját képviselő járművek számos ponton fejlődtek a vasúttársaság által használt hatrészes, első generációs KISS-ektől. Ilyenek például az egyszárnyas ajtók, a jobb gyorsítóképesség, valamint a még simább futásjóságot lehetővé tevő, továbbfejlesztett forgóvázak. A módosítások az utasteret se hagyták érintetlenül: az emeleten úgynevezett WestPlus-osztály található, kettő plusz egyes üléselrendezéssel, a WestCafé fantázianevű büféegységben pedig snack- és kávéautomaták találhatók.
A Westbahn reményei szerint az első KISS2-esek jövő nyáron állhatnak forgalomba, a teljes flotta üzembe állásával pedig a 2017. decemberi menetrendváltástól óránként közlekednek majd a bécsi főpályaudvar és Salzburg között, mindössze egy közbülső, linzi megállással. A járatok tervezett két óra tíz perces menetideje ráadásul rövidebb eljutást kínál majd még az ÖBB RailJet-vonatainál is, amik a 312 kilométert két óra huszonkét per alatt teszik meg. A Westbahn azonban itt nem áll meg: Innsbruckig kétóránkénti expressz-szolgáltatást tervez a továbbiakban – számol be az International Railway Journal.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!