Elkészült az első duálüzemű Flirt

iho/vasút   ·   2017.06.21. 18:45
400px_flirt3_dual

Az Olaszország északnyugati részén található, az olasz csizma legkisebb és legkevesebb lakosú régiójának számító Valle d’Aosta még 2015 májusában rendelt a svájci gyártótól öt duálüzemű Flirt3-as motorvonatot. A negyvenhárommillió euró értékű megbízás ötévnyi gyári karbantartást is magában foglal. Az első kész szerelvényt a napokban mutatták be a Stadler bussnangi üzemében. A vonatok a tervek szerint 2018 májusától fognak közlekedni Aosta és Torino között. Mivel a vonatok felsővezetékről és anélkül is képesek haladni, az utasoknak nem kell majd átszállniuk Ivreában.

Kigördült a Stadler bussnangi gyárából az első duálüzemű Flirt. Négy másik társával együtt Északnyugat-Olaszországban állnak majd forgalomba (forrás: Global Rail News)

Az International Railway Journal arról ír, hogy a három személykocsi-részből és egy hajtásmodulból álló, 66,8 méter hosszú szerelvények a könnyűszerkezetes, alumínium kocsiszekrénynek köszönhetően mindössze tizennyolc tonnás tengelynyomással bírnak, ami egyedülálló a duálüzemű regionális vonatok kategóriájában. Az utastér százötvenkilenc másodosztályú ülőhelyet, tizenhat lehajtható ülést, valamint százötvennégy állóhelyet kínál. A WC mozgáskorlátozottak érdekében akadálymentesített. A duálüzemű Flirt3-asok három kilovoltos egyenáramot használva 2600 kilowatt leadására, és százhatvan kilométer per órás sebesség elérésére képesek. A két, egyenként hétszáz kilowatt teljesítményű, Stage IIIB normának megfelelő Deutz TCD 16.0 V8 dízelerőforrással pedig legfeljebb száznegyvenes tempót érhetnek el.

A megállapodás lehetővé teszi a szerelvények bővítését, ha azt az utasmennyiség a jövőben megkövetelné: két újabb résszel toldhatják meg a vonatokat. De akár egy újabb hajtásmodult is be lehet építeni, vagy éppen a meglévőt kivenni, ha csak felsővezeték alatt használnák tovább – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!