Elmaradt a salgótarjáni hálózatreform

Istvánfi Péter   ·   2012.07.05. 14:45
00

Mint arról már korábban beszámoltunk, idén februárban drasztikus járatritkítás történt a nógrádi megyeszékhelyen. A mintegy harminc százalékos ritkítás nagy felháborodást váltott ki a lakosok körében, a helyzet megoldására egy egyeztető fórum jött létre. A fórumon a város és a Nógrád Volán vezetői mellett civil személyek is képviseltették magukat. Az egyik résztvevő civil, Bobál Tamás rámutatott arra, hogy a ritkítás után is rengeteg pazarlás van a rendszerben, miközben városrészek vannak ellátatlanul. Hobbiból nekiállt kidolgozni egy teljesen új alapokon álló buszhálózatot.

Pihenőidő a helyi buszállomáson<br/>(fotó: a szerző)

Az új hálózat terve márciusban készült el, és egyből elnyerte sokak tetszését, hiszen a drasztikusan megritkított teljesítménynél is kevesebből sikerült egy használhatóbbat kihoznia. Mindenesetre erre lehet következtetni abból, hogy az önkormányzat elfogadta az új menetrendtervezetet, és bevezetésnek a július elsejét jelölte meg. Időközben felmerült, hogy az új menetrendet már egy új szolgáltatóval kezdi el az ökormányzat, de egyelőre maradt a régi szolgáltató Nógrád Volán.

A tervezett – és egyelőre meghiúsult – hálózat belvárosi része

Elsejétől azonban nem várt fordulatot vettek az események. Az új járatstruktúra plusz költségeire való hivatkozással végül nem vezették be a menetrendet, hanem a Nógrád Volán készített a régi menetrendből egy új változatot, amiben a meglévők mellett néhány új járat is szerepel.

A civilek által kidolgozott menetrend meghiúsulásával végül mindenki rosszul járt: a volán és az önkormányzat részéről továbbra is ráfizetésesek a járatok és az utasok is rosszabbul járnak a rtkábban járó buszok miatt. Az új menetrend várhatóan szeptemberig lesz érvényben, ekkor dönt a város a folytatásról.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

MÁV-csoport-integráció: megszületett a megállapodás a kollektív szerződésről

iho/vasút   ·   2024.11.27. 15:00

Minden érintett szakszervezet aláírta az Integrált Kollektív Szerződést, mely garantálja a MÁV-Start, a Volánbusz és a MÁV-HÉV összeolvadásával létrejövő új, egységes személyszállító cégben az egyesülő társaságok valamennyi munkavállalójának biztonságos továbbfoglalkoztatását 2025. január elsejét követően is.