Első negyedév: az Airbus visszavette a vezetést
A kissé lanyha február után a piac mindkét óriásszereplője felgyorsította a történéseket: márciusban az Airbus 64, a Boeing 55 gépet adott át a megrendelőknek. Mindkét cég a legjobb formáját hozza az elmúlt öt év harmadik havi átlaga szerint, a tavalyihoz képest az Airbus 17 géppel többet készített el, a Boeing kettővel többet. (Ez persze lehet, hogy kicsit jobban jellemzi az ideinél a 2012-es, igen nehéz évet, amikor tehát ennyivel kevesebb gépet sikerült átadniuk márciusban a gyártóknak.) A negyedévi átadások a Boeingnál 137 géppel tetőztek, ez pontosan egyezik a tavalyi példányszámmal, az Airbus 144 gépet bocsátott ki az első három hónapban.
A megrendelt gépek száma szerint azonban nagyon nagy lett az Airbus előnye: az európai gyártó 410 gépre kötött szerződést, a Boeing csak 209-re. Az Airbus negyedévi rendelésállományát ugyanis erősen megdobta az indonéz diszkont-megatársaság, a Lion Air-féle óriásüzlet, összesen 234 320-asra és 321-esre, a most gyártott és a jövőben készülő neo-variációra egyaránt, a Turkish 117 keskenytörzsűre szóló szerződése is alaposan felszaporította a negyedévi számot.
Az Airbus most márciusban tehát 49 keskenytörzsű és 15 szélestörzsű gépet tudott a légitársaságoknál szolgálatra bocsátani, a Boeingnál ez az arány: 36 egyfolyosós, 19 szélestörzsű. Az Airbus ugyancsak ezekben a hetekben ünnepelhette, hogy századik óriásgépe, A380-asa is a forgalomba állt a Malaysia Airlines színeiben.
A Boeing első negyedévi átadásait csak egyetlen 787-es tarkította az Air India számára, betudható ez nyilván a januárban kirobbant akkumulátorproblémának, a Dreamliner-flotta még mindig a földön vár a hatósági döntésre. Az Airbus erősen felfuttatta legsikeresebb szélestörzsűje, az A330-as gyártását, a cég történetében még sosem sikerült havonta tíz kétfolyosóst átadni a megrendelőknek. A típusból az európai gyártónak 800 példányra sikerült megrendelést kapnia a nagy ellenfél, a 787-es programjának beindítása óta, ezzel is bizonyítva a kéthajtóműves életrevalóságát a piacon.
A Boeing átadási adatai között figyelemre méltó, hogy a megrendelőkhöz került négy gép a kifutóban lévő 767-es típusból (három a UPS-nek, egy a LAN-nak), és általában fontos lehet, hogy a több pénzt hozó széles törzsű gépekből a Boeingnak sikerült néggyel többet átadnia idén márciusban, mint tavaly ilyenkor. Ugyancsak fontos, hogy a kissé nehézkesen beinduló 747-8-as programból összesen hatot sikerült átadni, két példány közülük az utasszállító Intercontinental változatból a Lufthansához került.
Az amerikai gyártó számára amúgy is szép számok elérését jelentette az elmúlt negyedév: átadták a 7500. Boeing 737-est, és most jutott el az ezredik Boeing-repülőgép a kínai megrendelőknek. A szerencsés társaság a China Eastern csoporthoz tartozó Yunnan Airlines volt.