Érdek nélkül tetszik: Human Fly, a fenegyerek
Időnként fel-felbukkan a neten az eléggé elképesztő fotó a nemkülönben érdekes videó kíséretében, a „világ legnagyobb fenegyerekéről”, ahogy az illető nemes egyszerűséggel minősítette magát azokban a romantikus hetvenes években.
Hosszú ideig sikeresen eltitkolta a nevét is, hogy csakis úgy emlegessék, mint a „Human Fly”, a vörös lepelbe és maszkba öltözött képregény-hős, egyébként mint kiderült, valójában úgy hívták: Rick Rojatt. Hogy miképp jött az ötlet, hogy Human Fly legyen, többféleképp lett elmesélve, a regényesebb része, hogy állatkerti ápoló volt és egy gorillával volt valami afférja, ami miatt hónapokra kórházba került, más források szerint egyszerűen autóbaleset miatt lett mozgásképtelen, és némi fémet is beültettek a szervezetébe.
Ezt a Human Fly később úgy interpretálta, hogy ő már félig fémből van, ezért képes természetfeletti cselekedetekre. Elég az hozzá, magát a repülést egy montreali olasz testvérpár ötölte ki a számára, akik megunták a pékségüket és valami nagy dobásba akartak befektetni.
A nagy dobás pedig az volt, hogy Rick, akit egyikük később jóidulatú idiótának titulált, repüljön egy gép szárnyán, hátán, de nem csak úgy, mint a wingwalker lányok a Stearmanokon, hanem komolyabb sebességgel. Sikerült megnyerni ehhez a kor egyik valóban ragyogó aviatikusát, Clay Lacy ugyan elsőre kissé meglepődött, hogy egy négyhajtóműves DC-8-ast repüljön egyetlen utassal, az is a törzs tetején lenne, de hát végülis egyrészt megfizették, másrészt amúgy is mestere volt a bármiféle repülésnek, a légiközlekedéstől a show-ig.
Az első kísérlet 1976-ban Texasban történt, sikerült is elérni az óránként 250 mérföldes sebességet (402 km/h) a jóemberrel a gép hátán, azonban a repülés rosszul végződött, egy esőfelhőn kellett egy-két percig repülnie a gépnek, és ez elég volt ahhoz, hogy a nagy sebességgel szembejövő cseppek elég komoly sérüléseket okozzanak a Human Fly testén, úgyhogy egy hónap kórház és újabb néhány hónap további felkészülés következett a második felszállásig.
Hatalmas tömeg volt képes pénzt kifizetni azért, hogy megnézze a vörösbe öltözött titokzatos figurát a korábban a JAL használatában lévő DC-8-as tetején, amint a gép többször alacsonyan áthúz a Mojave repülőtér betonja felett, és végül bejelentik, hogy megvolt a 300 mérföldes ((482 km/h) sebesség, világrekord meg minden. És mikor leszállás után Ricket leszedték az utasszállítóról, már csak egy néhány perces orvosi kezelés kellett a mentőben, meg némi plusz oxigén, merthogy lélegzeni elég kevés esélye volt a repülés közben a jóembernek, és már lábon mondhatta el, hogy ő a világ legfenébb fenegyereke, Clay Lacy pedig igazolta, hogy bizony 300 mérfölddel repült a gép.
A nagy mutatványt aztán a Magic Fly nem próbálta meg mégegyszer, viszont volt egy sikertelen kísérlete az egymás mellé állított iskolabuszok motorral való átugrásának világrekord-döntésére egy rakéta-hajtású(!) Harley-Davidsonnal, de ez a repülés nem sikerült, Rick itt-ott el-eltörte néhány csontját, és bár túlélte a dolgot, ezután már nem vállalkozott újabb fenegyerek-akcióra.
Sorozatunk korábbi darabjai
Érdek nélkül tetszik: Micimackó is így szorult be...
Érdek nélkül tetszik: ki repül háton?
Érdek nélkül tetszik: versenyszellem
Érdek nélkül tetszik: az egykori és az élő legenda
Érdek nélkül tetszik: kerti vasút a hőskorból
Érdek nélkül tetszik: katonás koreográfia
Érdek nélkül tetszik: megvan az első szivarok egyike!
Érdek nélkül tetszik: a Jég Repülői és a jeges repülő
Érdek nélkül tetszik: varázserdő az Alföldön
Érdek nélkül tetszik: égből az ünnep
Érdek nélkül tetszik: Oravecz és Coelho helyett
Érdek nélkül tetszik: a magától értetődő szépség
Érdek nélkül tetszik: a civilek ereje
Érdek nélkül tetszik: hát akkor repüljünk!
Érdek nélkül tetszik: potyázás a büfénél
Érdek nélkül tetszik: csinos hölgy kávézik, kilátással
Érdek nélkül tetszik: álom, ötven éve
Érdek nélkül tetszik: harci gépek békés őszi repülése
Érdek nélkül tetszik: megunhatatlan háttér
Érdek nélkül tetszik: a lényeg nem változott
Érdek nélkül tetszik: egy cserkészrepülő
Érdek nélkül tetszik: kötelékben az Álomgéppel
Érdek nélkül tetszik: fotómodellek és mások
Érdek nélkül tetszik: a veszélyes Hattyú
Érdek nélkül tetszik: londoni luxus, majd száz évvel korábbról
Érdek nélkül tetszik: Vihar Oshkosh felett
Érdek nélkül tetszik: szép dolog az elmúlás
Érdek nélkül tetszik: Lufiparádé
Érdek nélkül tetszik: akár a Hanzák virágkorában
Érdek nélkül tetszik: közel a Lódarázs
Érdek nélkül tetszik: pekingi „eklektika”
Érdek nélkül tetszik: két harcos Anglia fölött – videó!
Érdek nélkül tetszik: micsoda sorfal!
Érdek nélkül tetszik: magányosan az óceán fölött
Érdek nélkül tetszik: a pályamesterek álma
Érdek nélkül tetszik: Showtime!
Érdek nélkül tetszik: a véletlen műve volna?
Érdek nélkül tetszik: dúcok sűrűjében
Érdek nélkül tetszik: a munka szobra Afrika közepén
Érdek nélkül tetszik: milyen volt szőkesége súlytalanul?
Érdek nélkül tetszik: karcsú, fehér, és nagyon emelkedik
Érdek nélkül tetszik: nemcsak a fiúk „játéka”
Érdek nélkül tetszik: gyilkosság vagy szépség?
Érdek nélkül tetszik: bábák az SNCF születésénél
Érdek nélkül tetszik: hálószoba kilátással
Érdek nélkül tetszik: a világ egyik legjobb postásállása
Érdek nélkül tetszik: lélegzetelállító szárnyakon
Érdek nélkül tetszik: hova rohanjunk?!
Érdek nélkül tetszik: kecsesen elektromos
Érdek nélkül tetszik: San Francisco utcáin
Érdek nélkül tetszik: landolás a semmi közepén
Érdek nélkül tetszik: Melbourne villamosai
Érdek nélkül tetszik: Mach Loop csodái
Érdek nélkül tetszik: Déli a harmincas évekből
Érdek nélkül tetszik: messze még a tavasz!
Érdek nélkül tetszik: leoldás döntő pillanatban
Érdek nélkül tetszik: mindig itt bicikliznénk...
Érdek nélkül tetszik: a hosszú 787-es és a rejtett arányok
Érdek nélkül tetszik: kivéve a béke hava
Érdek nélkül tetszik: szivárványos szárnyalás
Érdek nélkül tetszik: amikor még eredeti színükben pompáztak
Érdek nélkül tetszik: szalon-szárnyalás
Érdek nélkül tetszik: fényvillamos Milánóból
Érdek nélkül tetszik: az emberiség mennyei játéka
Érdek nélkül tetszik: két világ találkozása
Érdek nélkül tetszik: hegyek, felhők, völgyek
Érdek nélkül tetszik: „drezinázni” mindig kell!
Érdek nélkül tetszik: csak lazán, pilóta
Érdek nélkül tetszik: ahol minden volt, még vasútállomás is
Érdek nélkül tetszik: lenyomni Skandináviát!
Érdek nélkül tetszik: villámok között
Érdek nélkül tetszik: a zöld komp
Érdek nélkül tetszik: három évet vártak rá, megérte
Érdek nélkül tetszik: megjött a kemény mag
Érdek nélkül tetszik: Párizs, 11 óra
Érdek nélkül tetszik: szakadt, koszos – és nem a miénk
Érdek nélkül tetszik: Tegel fölött az ég
Érdek nélkül tetszik: a Göhrener Brücke
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!