Érdek nélkül tetszik: az egykori és az élő legenda

Márványi Péter   ·   2016.02.13. 08:45
hh_cim

Ki ez a figura...

Furcsa fotó, ismerős, de mégsem, az arc és a környezet vadul keveredik. Hát akkor tisztázzuk: ez egy photoshop alkotás, de mégis méltó arra, hogy sorozatunkban szerepeljen. Az eredeti képen az aviatika egyik egykori legendája, Howard Hughes, aki legnagyobb alkotása, a gigantikus H-4-es, az egyszer és csak néhány méter magasan repült, de máig a legnagyobb valaha volt repülőszerkezetek egyike címére méltó vízi gépe kormányánál.

...Howard Hughes helyén?

A reinkarnáció pedig: Kermit Weeks, egyike a repülés élő legendáinak. Ez nem egyszerűen egy minőségi megállapítás, hanem évente odaítélt díj (Living Legend of Aviation), amit csak a legnagyobbak érdemelnek ki, Bob Hoovertől a kísérletező kedvű Bransonig, a Hudson-leszálló Sullenberg kapitánytól a Rutan-testvérekig, vagy a kalandorlelkületű Fossetig.

Békéscsaba sztárja, a Weeks' Solution

Weeks többszörös világbajnok, konstruktőr, a Fantasy of Flight nevű bámulatos floridai repüléstörténeti gyűjtemény tulajdonosa és főpilótája, merthogy csakis olyan gépeket tart és állít helyre, amelyeket repülőképes állapotba hozhat, és amikkel ő maga is repül. 2006-ban választották az élő legendák közé, vagyis az sem igazán túlzás, hogy beültette magát Hughes helyébe. Saját konstrukciója, a Weeks’ Solution, és pilótája fantasztikus teljesítményét 1984-ben Békéscsabán élvezhettük közelről, amikor megnyerte a csinos és iszonyatosan jól repülő géppel a szabad programot, reggelente pedig cowboy-kalapban hegedült amolyan lelki felkészítésként az egyik gurulóútnál.

Építi, repüli a gépeit, írja a könyveit, szemlátomást pompásan érzi magát...

Megszámlálhatatlan típussal emelkedett a levegőbe, mi is beszámoltunk arról, hogy elkészítette a világ első kereskedelmi repülését végrehajtó Benoist replikáját. A Fantasy of Flight most átépítés alatt korlátozottan és csak hétvégén látogatható, az egyik szerelőhangárban van időszaki kiállítás, de már készül az új központ új koncepcióval, Weeks pedig tovább írja könyveit, építi gépeit és repül velük. És imád szelfizni, leginkább valamelyik gépével.

Sorozatunk korábbi darabjai

Érdek nélkül tetszik: kerti vasút a hőskorból

Érdek nélkül tetszik: katonás koreográfia

Érdek nélkül tetszik: megvan az első szivarok egyike!

Érdek nélkül tetszik: a Jég Repülői és a jeges repülő

Érdek nélkül tetszik: varázserdő az Alföldön

Érdek nélkül tetszik: égből az ünnep

Érdek nélkül tetszik: Oravecz és Coelho helyett

Érdek nélkül tetszik: a magától értetődő szépség

Érdek nélkül tetszik: a civilek ereje

Érdek nélkül tetszik: hát akkor repüljünk!

Érdek nélkül tetszik: potyázás a büfénél

Érdek nélkül tetszik: csinos hölgy kávézik, kilátással

Érdek nélkül tetszik: álom, ötven éve

Érdek nélkül tetszik: harci gépek békés őszi repülése

Érdek nélkül tetszik: az első

Érdek nélkül tetszik: megunhatatlan háttér

Érdek nélkül tetszik: a lényeg nem változott

Érdek nélkül tetszik: egy cserkészrepülő

Érdek nélkül tetszik: marhajó

Érdek nélkül tetszik: kötelékben az Álomgéppel

Érdek nélkül tetszik: fotómodellek és mások

Érdek nélkül tetszik: a veszélyes Hattyú

Érdek nélkül tetszik: londoni luxus, majd száz évvel korábbról

Érdek nélkül tetszik: Vihar Oshkosh felett

Érdek nélkül tetszik: szép dolog az elmúlás

Érdek nélkül tetszik: Lufiparádé

Érdek nélkül tetszik: akár a Hanzák virágkorában

Érdek nélkül tetszik: közel a Lódarázs

Érdek nélkül tetszik: pekingi „eklektika”

Érdek nélkül tetszik: két harcos Anglia fölött – videó!

Érdek nélkül tetszik: micsoda sorfal!

Érdek nélkül tetszik: magányosan az óceán fölött

Érdek nélkül tetszik: a pályamesterek álma

Érdek nélkül tetszik: Showtime!

Érdek nélkül tetszik: a véletlen műve volna?

Érdek nélkül tetszik: dúcok sűrűjében

Érdek nélkül tetszik: a munka szobra Afrika közepén

Érdek nélkül tetszik: milyen volt szőkesége súlytalanul?

Érdek nélkül tetszik: karcsú, fehér, és nagyon emelkedik

Érdek nélkül tetszik: nemcsak a fiúk „játéka”

Érdek nélkül tetszik: gyilkosság vagy szépség?

Érdek nélkül tetszik: bábák az SNCF születésénél

Érdek nélkül tetszik: hálószoba kilátással

Érdek nélkül tetszik: a világ egyik legjobb postásállása

Érdek nélkül tetszik: lélegzetelállító szárnyakon

Érdek nélkül tetszik: hova rohanjunk?!

Érdek nélkül tetszik: kecsesen elektromos

Érdek nélkül tetszik: San Francisco utcáin

Érdek nélkül tetszik: landolás a semmi közepén

Érdek nélkül tetszik: Melbourne villamosai

Érdek nélkül tetszik: Mach Loop csodái

Érdek nélkül tetszik: Déli a harmincas évekből

Érdek nélkül tetszik: messze még a tavasz!

Érdek nélkül tetszik: leoldás döntő pillanatban

Érdek nélkül tetszik: mindig itt bicikliznénk...

Érdek nélkül tetszik: a hosszú 787-es és a rejtett arányok

Érdek nélkül tetszik: kivéve a béke hava

Érdek nélkül tetszik: szivárványos szárnyalás

Érdek nélkül tetszik: amikor még eredeti színükben pompáztak

Érdek nélkül tetszik: szalon-szárnyalás

Érdek nélkül tetszik: fényvillamos Milánóból

Érdek nélkül tetszik: az emberiség mennyei játéka

Érdek nélkül tetszik: két világ találkozása

Érdek nélkül tetszik: hegyek, felhők, völgyek

Érdek nélkül tetszik: „drezinázni” mindig kell!

Érdek nélkül tetszik: csak lazán, pilóta

Amikor Kim Dzsongun

Érdek nélkül tetszik: ahol minden volt, még vasútállomás is

Érdek nélkül tetszik: lenyomni Skandináviát!

Érdek nélkül tetszik: villámok között

Érdek nélkül tetszik: a zöld komp

Érdek nélkül tetszik: három évet vártak rá, megérte

Érdek nélkül tetszik: megjött a kemény mag

Érdek nélkül tetszik: Párizs, 11 óra

Érdek nélkül tetszik: szakadt, koszos – és nem a miénk

Érdek nélkül tetszik: Tegel fölött az ég

Érdek nélkül tetszik: a Göhrener Brücke

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.