Érkeznek az NS harmadik generációs Flirtjei
Az NS 2013 végén a CAF-től vásárolt száztizennyolc, regionális kivitelű Civity-motorvonatot. A spanyol gyártó időközben azonban arról értesítette a vasúttársaságot, hogy 2018 közepénél hamarabb nem tudja szállítani a járműveket, az NS viszont a gyorsan növekvő utasszám miatt súlyos kapacitási gondokkal küzd, így a helyzetet enyhítendő újabb szerelvények vásárlására kényszerült. A vasúttársaság a helyzet sürgősségére való tekintettel engedélyt kért és kapott a tenderkiírás nélküli beszerzésre, amelyen végül a Stadler lett a befutó: az NS és a svájci vasúti gyártó tavaly áprilisban állapodott meg harminchárom háromrészes és huszonöt négyrészes Flirt-szerelvény vásárlásáról. A regionális kivitelű járművek már a motorvonatcsalád legújabb generációját képviselik, összértékük 280 millió euró.
Az első három motorvonat nemrég készült el a Stadler lengyelországi, siedlcei gyártóegységében, ahonnan a napokban, vasúton szállították a Nedtrain maastrichti karbantartóbázisára. A százhatvan kilométer per óra legnagyobb sebességű, ezerötszáz voltos egyenáramról üzemelő vonatok várhatóan decemberben állnak forgalomba.
Nem az NS szerelvényei azonban az első harmadik generációs Flirtök Hollandiában: az NS-leány Abellio az első kétrészes Flirt-3-as motorvonatot 2015 novemberében vette át a Stadlertől. A járművek a Gouda és Alphen-aan-den-Rijn közötti R-Net-hálózaton fognak közlekedni, szintén idén decembertől. Jelenleg még zajlik a típus közlekedési engedélyeinek megszerzése – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!