Fejlődik az oroszlánkölyök

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.06.18. 14:00
Kiskep_Leo

A csehországi sikereken felbuzdulva a Leo Express terjeszkedik. Minden jel arra mutat, hogy 2014-től Lengyelországban is megveti a lábát a magánvasút-társaság. A cseh médiában megjelent információk szerint komoly tervei vannak a Leoš Novotný által igazgatott társaságnak Lengyelországban.

Negyven perces késéssel fut be bogártemetős orrával a Leo Express délutáni járata a prágai főpályaudvarra. A késés nem a szolgáltató hibája<br>(fotók: a szerző)

A DLA (Dolnośląskie Linie Autobusowe) lengyel céggel karöltve nem kevesebb mint három vasútvonalon szándékozik távolsági járatokat közlekedtetni, 150 új munkahelyet teremtve ezzel Lengyelországban. A Leo Express a Varsó–Krakkó, Varsó–Katowice és a Varsó–Poznań vonal felé kacsintgat. Egészen pontosan hét vonatpár közlekedne Varsóból Krakkóba, négy pár járna naponta Kattowicébe, s végül a lengyel főváros és Poznań között nyolc vonatpár járna. A lengyel Rynek Kolejowy szerint a járatokon a Stadler Flirtjei jelnnének meg, ugynúgy mint Csehországban – ezt azonban a Leo Express vezetője sem megerősíteni, sem elutasítani nem tudta.

Gyors személyzet- és utascsere után irány vissza Ostravára

A Leo Express készen áll a többi lengyel vasúttársasággal való együttműködésre is. A Leo Express 2012 decembere óta járatja vonatait a Prága–Ostrava (némelyik járat Karvináig közlekedik) vonalon, mint magán vasúti személyszállító cég. A ČD és a Regiojet után harmadik konkurens szolgáltatóként bukkant fel a magát „svájci minőségnek” tituláló vasúttársaság. A három konkurens kiéleződött versenyéről már többször írtunk az ihón.

Kapcsolódó hírek