Festésre kész a British Airways első A380-asa

iho/repülés   ·   2012.10.17. 10:00
cim2

Kigördult a szerelőcsarnokból, és kész a festésre és a belső berendezésre a British Airways első kétszintes óriásgépe. A Rolls-Royce hajtóművekkel szerelt A380-ason jelenleg az üzemanyagrendszer tesztjeit végzik Toulouse-ban, a gépet júliusban adják át a brit légitársaságnak.

A típus jövendő hosszú távú vonalairól egyelőre nincs hivatalos információ, a forgalomba helyezés levezényelésével megbízott James Basnett kapitány azonban elmondta, hogy a személyzetek gyorsabb képzése érdekében az első gépet rövidebb, Európán belüli utakon járatják majd, napi négy szektor lerepülésével segítik a pilótákat, hogy sűrűbben gyakorolhassák a rendszerek kezelését, a megközelítéseket, a fel- és leszállásokat. Az ilyen rövidebb utaknak egyik valószínű célpontja Madrid Barajas lesz, a British társvállalatának, az Ibériának a központi repülőtere. Mint emlékezetes, az Air France a maga első 380-asait eleinte még az igen rövid távú Párizs–London vonalon is járatta.

A British gépe Toulouse-ban<br>(fotók: A380_TLS)

A személyzetek egy része a most a légitársaság által használt 52 Boeing 747-400-esről kerül át az A380-asra, nekik hatheti földi képzés szükséges ehhez, kombinálva a Gatwick közelében felállított Thales-féle szimulátoron végzett gyakorlással és vonalrepülésekkel. A fly-by-wire Airbus-típusokról átkerülő pilótáknak ehhez elég lesz egy hónap, ugyanakkor a képzést erősítendő a légitársaság az Airbustól kölcsönszemélyzeteket kap, az A380-ast már intenzíven használó Qantastól pedig tanácsadást. A British összesen 12 kétszintes óriást rendelt, egy gépre 20 főnyi személyzetet számol az üzemeltetésre.

A társaság második gépének fődarabjai megérkeztek a végszerelésre

Az első gép jövő júliusi érkezése azért érdekes mozzanat, mert a British Airways, illetve az anyavállalat, az IAG vezetése most nyáron még arról tárgyalt az Airbus illetékeseivel, hogy az első gép átvételét szeretné 2013 harmadik negyedévére elhalasztani. Az akkori hírek szerint a halasztás összefüggött volna az A380-asok szárnyborítást tartó szerkezeténél talált repedéses problémákkal.

Kapcsolódó hírek