Finisénél tart a 80a felújítása

iho/vasút   ·   2021.01.13. 15:00
210113_80a_aszod1

A munkálatok Pécelen, Isaszegen, Gödöllőn és Aszódon is ütemterv szerint haladnak.

A Budapest–Hatvan (80a) vasútvonal korszerűsítésének részeként a budapesti Tarcsai úti közúti felüljárót már tavaly szeptember közepe óta használhatják az autósok. November végén megtörtént a forgalom átterelése a felüljáró M0 felé vezető lehajtójának végleges nyomvonalára.

Pécel állomáson folyamatban van a perontetők építése. A gyalogos aluljáró falburkolatainak egyelőre ideiglenes javítása megtörtént, a falazatot a későbbiekben további tömítéssel fogják ellátni. Az aluljáró véglegesen az idei tavaszra készül el. A településen a Pesti út és a Rákóczi utca között épülő új felüljárót december 4-én adták át ideiglenesen a közúti forgalomnak. A felüljáró korláttal elválasztott, gyalogosoknak és kerékpárosoknak szánt részét legkésőbb a teljes projekt befejezésekor, 2021 októberétől lehet majd használni.

Pécelnél a felüljárót a közúti forgalom már használhatja, a gyalogos és a kerékpáros forgalom októbertől térhet át rá. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: NIF Zrt.)

Isaszegen november 20-án helyezték ideiglenesen forgalomba a felüljárót, amelyen keresztül a közúton haladók egyelőre ideiglenes nyomvonalon, sebességkorlátozás mellett tudják elérni a települést. A felüljáró környezetében további munkavégzés folyik, ezért az arra közlekedőknek érdemes jobban figyelni. Zajlik az isaszegi vasútállomás felvételi épületének felújítása is, az állomási környezet térburkolása és az útépítési munkák azonban már elkészültek. A peronok és az állomás két oldala közti akadálymentes gyalogos közlekedés érdekében megkezdődött a liftek beépítése.

Gödöllőn a Köztársaság úti felüljáró a közúti forgalom számára már 2019 novemberében megnyílt. Eddig a gyalogos és kerékpáros forgalom az állomási aluljárón keresztül tudta megközelíteni az Egyetem, illetve a Premontrei utca területét, december 3-án azonban a közúti forgalom mellett a gyalogos és kerékpáros forgalom is birtokba vehette a felüljárót. A gödöllői vasútállomási előtér kialakítása folyamatban van, az utasok már használhatják a területet. A kivitelező az esetleges garanciális hibákat folyamatosan javítja. A cél, hogy a munkálatok befejezéséig a megfelelő körülmények álljanak az utasforgalom rendelkezésére. Az egyetem oldalán elhelyezkedő akadálymentesítés kiépítése még zajlik, az időjárástól függően előreláthatólag márciusban készülhet el.

Aszódon már megújult buszvégállomás fogadja az utasokat, elkészült a P+R parkoló, valamint a MÁV Pályafenntartási Főnökség és a biztosítóberendezési szakaszok épületegyüttese, amely modern és a 21. századnak megfelelő munkahelyet biztosít az üzemeltetésben résztvevő dolgozóknak. Jelenleg a felvételi épület befejező munkálatai folynak.

A megállóhelyek készültségi állapota jól halad: Bagnál elkészült az új felvételi épület, megépült az új buszforduló és a P+R parkolók, a gyalogos felüljáró befejező munkálatai pedig folyamatban vannak. Máriabesnyőn megújították és kibővítették a felvételi épületet, valamint a perontető is visszakapta eredeti formáját.

A Rákos–Hatvan vasútvonal fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A Rákos és Gödöllő állomások közötti vasúti pálya korszerűsítését a Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft. alkotta SB-Rákos 2017 Konzorcium, a Gödöllő–Hatvan szakasz pályaépítését a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a biztosítóberendezési, távközlési és ETCS L2 kivitelezési munkákat a Thales Austria GmbH és Thales Rail Signalling Solutions Kft. végzi.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek