Folyamatosan szépülnek meg a MÁV állomásai

iho/vasút   ·   2019.12.30. 17:00
400px_zuglo_felujitott

A MÁV kiemelt feladatként kezeli a személyszállítás szolgáltatási színvonalának emelését, amelynek fontos eleme az állomási környezet szépítése, kulturáltabb utasforgalmi terek kialakítása. Ennek érdekében idén elindult a legforgalmasabb állomásokat érintő felújítási program „50 megújuló állomás” elnevezéssel. A felújítási program keretében több fővárosi és vidéki állomáson végez koncentrált felújítási munkálatokat és komfortnövelő beavatkozásokat annak érdekében, hogy az utasokat letisztult, kulturált állomási környezet fogadja.

Az idei évben a Keleti pályaudvaron, a miskolci Tiszai pályaudvaron, Kecskeméten, és Újszászon is befejeződtek az utaskomfortot növelő nagyobb karbantartási munkálatok, decemberre pedig elkészültek a Déli pályaudvar, Zánkafürdő, Sárvár, Vecsés, Monor, Pilis, Zugló, Kőbánya-Kispest és Kőbánya alsó idénre tervezett felújítási munkálatai is.

A 2019-es programban kiemelt helyet foglalt el a Keleti pályaudvar rendbetétele: újraaszfaltozták a peronokat a csarnok egész területén, új, modern, LED-es utastájékoztató kijelzőfalat telepítettek, korszerűsítették a térvilágítást, lebontották a használaton kívüli, egykori büféket, pavilonokat. A visszajelzések alapján letisztultabb, komfortosabb lett a Keleti, az elvégzett munkálatok pedig jelentős mértékben javították a Keleti pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, valamint a pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát.

Megújult 2019-ben többek között a fővárosi Zugló megálló, mely viacolor-peront kapott (fotók: MÁV Zrt.)

Az évente másfél milliónál is több utast kiszolgáló és naponta átlagosan kétszáz-kétszázötven személyszállító vonatot fogadó Zuglóban a nagy igénybevétel miatt szükséges karbantartások jelentősen javították a megállóhely összképét, színvonalát. A perontető alatti peronrész teljes hosszában új díszburkolatot kapott. Elvégezték a perontetők karbantartási munkálatait, a tisztítás, korrózióvédelem és festés mellett megszüntették a beázást, és megszépült a felvételi épület homlokzata is. Lecserélték a tájékoztató táblákat, új padokat és hulladékgyűjtő edényeket helyeznek el.

Az évente közel félmilliós utasforgalmat lebonyolító Kőbánya alsón a felvételi épület, a perontető, a peronburkolat és a lépcső karbantartása valósult meg idén. Az épület homlokzatának felülettisztítása, a perontető tartópilléreinek megerősítése és az utastájékoztatási piktogramok megújítása is befejeződött.  A nyílászárók és a kőburkolat cseréje 2020 elején várható.

Kőbánya-Kispest állomáson évente több mint 3,1 millió utas fordul meg, ezért az állomás elővárosi viszonylatban is kiemelt jelentőségű. Az állomásépület és a gyalogos felüljáró teljes körű és komplex rekonstrukciójára, egy új akadálymentes gyalogos felüljáró tervezésére közbeszerzést indított a vasúttársaság. A tervezésre irányuló közbeszerzési eljárás sikeresen lezárult, a tervezési munkák 2020 januárjában elkezdődnek. A nagyberuházás megkezdéséig megújul a váróterem, a pénztár és a mosdó is. Biztonsági kamerarendszert, új peronbútorokat (padokat, szemetes edényeket) is telepítenek, emellett a gyalogos felüljárón a burkolatokat és a világítótesteket is javítják. Az állomás karbantartása előreláthatólag 2020 első negyedében fejeződik be.

Idén decemberben a Déli pályaudvaron az utasbiztonsági szempontból kiemelten fontos peronszinti mellvédfal helyreállítás első műszaki ütemének munkái elkészültek, illetve korszerűsítették a vágányok végén található kijelzőket. 2020 első negyedévében az utasok által használt területek álmennyezetének felújítása tovább folytatódik és egyidejűleg a lámpák cseréjét is elvégzik a metró- és peronszinten is.

A Déli pályaudvaron új, modernebb utastájékoztató kijelzőket helyeztek el

December végéig befejezik Zánkafürdőn a felvételi épület bontását, ezzel előkészítve a terepet az új perontető kialakításához. Év végéig elkészül Veresegyházon az új, hatvannégy férőhelyes P+R parkoló, valamint Sárváron a homlokzat és a fedett peron teljes mértékű felújítása.

A Keleti pályaudvar mellett a Nyugati és a Déli pályaudvaron, illetve két nagy utasforgalmat lebonyolító megyeszékhelyi állomáson, Debrecenben és Szolnokon is a legmodernebb LED-falas kialakítású az utastájékoztató táblákat helyeztek ki. További három állomáson: Vecsésen, Monoron és Pilisen is zajlik a vizuális utastájékoztatás fejlesztése.

Az idei év tapasztalatait beépítve a komplex „50 megújuló állomás” elnevezésű felújítási program előreláthatólag 2023-ig folytatódik, valamint a következőkben a P+R és B+R parkolók fejlesztése is napirenden van. Az ötven megújuló állomás és megálló térképe ide kattintva elérhető.

(X)

***

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

20-as: szerda hajnaltól szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között

MÁV/iho   ·   2024.12.10. 19:10

A pályafelújítás várhatóan fél évig tart Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon, az utasok közlekedéséről ez idő alatt is maradéktalanul, részben autóbuszokkal gondoskodik Veszprém és Ajka között a MÁV-csoport. Információink szerint két helyen is átmosás alakult ki, elmozdult a töltés. A fővárosból Zalaegerszegig kétszer kell majd átszállni a vonalon, ha vonattal akarunk utazni arrafelé.