Fontos megállapodással indult az InnoTrans: két órára csökkenne a menetidő Bécs és Budapest között – több Railjet fog ingázni az 1-esen

MÁV/iho   ·   2024.09.25. 08:00
00_railjet_mav_obb

Együttműködési megállapodást kötött a MÁV és a MÁV-Start az Osztrák Szövetségi Vasúttal a közlekedési kapcsolatok javításáról a berlini InnoTrans 2024 Nemzetközi közlekedési szakkiállításon. A megállapodás a személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának emelésére, és a műszaki területi együttműködésre egyaránt kiterjed.

Megnyitotta kapuit az InnoTrans Berlinben, ahol jelentős és előremutató megállapodást kötött a MÁV–Volán-csoport és az ÖBB Holding AG vezetése. Az együttműködési megállapodást, ami egyaránt kiterjed a nemzetközi személyszállítás színvonalának emelésére, karbantartási feladatok ellátására és a vasúti árufuvarozás versenyképességének javítására, magyar részről Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója, Mosóczi László a MÁV-Start vezérigazgatója, osztrák részről pedig Andreas Matthä, az ÖBB Holding AG igazgatóságának elnöke írta alá.

A megállapodás értelmében a két ország vasúttársasága Budapest és Bécs között a két órás menetidő elérését veszi alapul, ehhez próbálják igazítani a menetrendi struktúrát és a nemzetközi személyszállító vonatok megállási rendjét. Ugyan a menetidő jelentős csökkenése csak a Hegyeshalom és Bécs közötti vasútvonal felújítását követően, 2028-tól lehetséges, de addig is mindkét fél törekszik olyan menetrendi változtatások bevezetésére, amik alapján évről évre egyre több személyszállító vonat közlekedhet rövidebb menetidővel, hegyeshalmi és tatabányai megállás nélkül. Jelenleg napi két pár Railjet-vonat halad át hegyeshalmi megállás nélkül a magyar–osztrák határon a MÁV-Start mozdonyvezetőivel egy pilotprojekt részeként. Ennek kiterjesztése érdekében a MÁV-Start és az ÖBB is ad mozdonyvezetőket, valamint az ehhez szükséges vonatkísérő személyzetet. Az ÖBB törekszik arra, hogy ebben az új menetrendi modellben gyorsabb menetvonalon, új járművekkel közlekedhessenek a Budapestről induló és a Bécsen túl közlekedő Railjetek. Ezzel együtt az utaselégedettség javítása érdekében olyan minőségbiztosítási rendszer kidolgozását vállalja a MÁV és az ÖBB, ami üzemzavarok esetén is lehetővé teszi a gyors és hatékony információcserét a cégcsoportok között.

  • A MÁV és az ÖBB vezetése egyetért abban, hogy a környezetbarát árufuvarozás előmozdításához a kombinált fuvarozás fejlesztése és a vasúti árufuvarozási kapacitás növelése szükséges. Ennek érdekében közösen olyan programot dolgoznak ki, ami lehetővé teszi, hogy a kombinált fuvarozást a magyar állam is támogassa. Közös cél továbbra is a vasúti egyeskocsi-fuvarozás támogatása, valamint a záhonyi átrakókörzet forgalmának a fenntartása.
  • A vasúti pályaépítési munkálatok, és az ezekkel járó korlátozások jelentős fennakadásokat okozhatnak a nemzetközi, közvetve pedig a belföldi vonatok közlekedésében. A MÁV és az ÖBB a német vasút (Deutsche Bahn, DB) bevonásával azon dolgozik majd, hogy az utasoknak mind a menetjegyvásárlásnál, mind az utazásnál a lehető legkevesebb zavartatással kelljen szembesülniük.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Magyarok az InnoTranson, 2024-ben is

iho/vasút   ·   2024.09.24. 11:00

Habár klasszikus magyar vasútijármű-gyártó nem reprezentálja magát idén Berlinben, számos hazai cég bemutatja portfólióját, többek között a Ganz Motor, a debreceni Grampet, a Prolan és a V-Híd is, a Bus Display-en pedig megtaláljuk az Ikarust.