Forgalomba álltak a VT-Transman használt buszai

Istvánfi Péter   ·   2012.08.05. 12:00
00

A héten forgalomba álltak a Koppenhágából használtan vásárolt Volvo-Aabenraa 8500LE autóbuszok a VT-Transman által üzemeltetett vonalakon. A buszok utolsó üzemeltetője Dániában az Arriva volt, aki a VT-Transmanban is tulajdonos, ez lehet a magyarázat az idehaza eddig ismeretlen busztípus beszerzésére. Összesen huszonkét kocsit vásároltak Dániából, a buszok az MCX-173 - 194 közötti rendszámtartományt kapták. Az utolsó kocsi motorhibásan érkezett hazánkba, egy motorgenerál után remélhetőleg ő is forgalomba áll.

VT-Transmanos Volvo-Aabenraa 8500LE a 21-es vonalon<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(A külön nem jelölt fotókat Bohus Dávid készítette)

Az első napok tapasztalai alapján a sofőrök és utasok egyaránt a jármű emelkedőn való lomhaságára panaszkodtak. Való igaz, hogy a budai dombokhoz képest Koppenhága laposnak számít, de a kocsikba épített Volvo DH12-es motorok kiviteltől függően 300-420 lóerősek, ami több, mint az emelkedőket jól bíró Localók 290 lóereje. Várhatóan a váltóprogram módosításával kiküszöbölhető lesz ez a probléma.

A kocsikiadás biztosítására a cég vásárolt további négy 2003-as gyártású ex-frankfurti Mercedes Citarót is. A kocsik a BKV-s társaikhoz hasonló kivitelűek, MDV-381 - 384-es rendszámmal álltak forgalomba, a Volvókhoz hasonlóan égszínkék színben.

BKK logós MAN SL a 250A vonalon

Szintén a céghez kapcsolódó hír, hogy a közelmúltban a BKK-val megkötött megállapodásnak megfelelően a VT-transman Kft. immáron közvetlenül a közlekedési központtal áll szerződésben, így a kocsikról lekerültek a „BKV alvállalkozója” matricák. Helyüket átvették a BKK logói, és a könnyebb azonosítás érdekében – a BKV-nál már évtizedek óta használt gyakorlatnak megfelelően – a buszok rendszáma is felkerült a járművek oldalára.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elindul a Déli körvasút bővítése

Károly Szabolcs   ·   2020.10.30. 15:00

A kiemelt fontosságú projekttel a Ferencváros és Kelenföld közötti forgalmas, kétvágányú szakaszt részben három-, részben négyvágányúvá fejlesztik, növelve a kapacitást, legkésőbb 2027 végére.