Genfi Volvók Budapesten

Istvánfi Péter   ·   2013.02.05. 12:45
00

Tavaly novemberben írta ki a BKV a legújabb használtbusz-tenderét, amiben 10 (plusz 25) alacsonypadlós szóló és 20 (plusz 10) alacsonypadlós csuklósra vártak ajánlatot. Ahogy sejteni lehetett, a legjobb eséllyel azok a cégek indultak, amelyek a BKV-nál elterjedt típust ajánlottak.

Több forrásból is úgy értesültünk, a csuklós tender győztese az a Homm Kft. lett, amely az idehaza is jól ismert genfi Volvo 7000A-kkal indult. Az ajánlott buszok a BKV 7700A-inál némileg idősebbek, jelentős eltérés azonban nincs a két típus között.

A kocsikat 2008-ban egyszer már felajánlották a BKV-nak, de az akkori importőr Alfa Busz Kft. által kért 48 millió forintos vételár (csak összehasonlításképpen, egy új gyártású kocsi ára akkoriban 65 millió körül alakult) heves tiltakozást váltott ki a szakmában, ezért végül meghiúsult az üzlet.

A jelenlegi tenderben 13,5 millió forintot kér a kocsikért a Homm, amiben benne van a honosítás, az átfestés és az itthoni forgalomba helyezés költsége is. A győztesnek tavaszig kell leszállítania 25 kocsit.

Ex-genfi csuklósok a Homm kft. telephelyén<br/>(fotó: Vörös Attila)

A cég a budapesti példányok mellett a pécsi tenderre is beajánlott 15 kocsit, döntés ott még nem született.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.