GYSEV Ventus a 80-ason!

iho/vasút   ·   2017.01.23. 16:15
400px_ventus80as

Nem valószínú, hogy sokat látják arrafelé: a GYSEV 4744 300 pályaszámú, Siemens Desiro MainLine (ML) típusú villamos motorvonata Soprontól egészen Nyékládházáig merészkedett el, eseti engedéllyel. A menet célja különböző tesztek elvégzése volt. A jelek szerint az északnyugat-magyarországi regionális vasúttársaság a hazai üzemeltetéshez is meg szeretné szerezni a típusengedélyt – az öt, a GYSEV által 2014 elején rendelt, Ventus fantázianévvel illetett motorvonat elsősorban a társaság osztrák divíziójánál szolgál.

A 80-as vonalon járt a GYSEV egyik Ventus-szerelvénye. A vonattal különböző zavartatási méréseket végeztek a vonal állomásain. Kalmár Gergő felvételei január 21-én készültek Gödöllőn

A vontatójárművek típusengedélyéhez szükséges a távközlő- és biztosítóberendezésekre gyakorolt hatásuk vizsgálata. A hatásvizsgálat és a mérések meghatározott eljárássor szerint, szigorúan meghatározott feltételek mellett zajlanak, például csak a vizsgált jármű lehet üzemben az adott szakaszon a mérés közben. Ez viszont olyan helyszínt követel meg, ahol nem léphet fel közben más vonatok előkészítésének, előfűtésének, közlekedésének jelentős zavarása, vagy nincs felsővezetékről táplált jelentős objektum, például előfűtő telep, elágazó vonal. Továbbá ki kell építeni az adott szakaszra vonatkozó mérőrendszert és csatlakozási pontokat is. Ezek a feltételek így együtt megtalálhatóak például Füzesabony környékén: az állomás alállomási tápszakaszán, meghatározott feltételek mellett lehet mérni és futópróbázni. Ez esetben azonban a hevesi csomópont több száz kilométerre található a GYSEV-motorvonatok felhasználási területétől, így nincs mit tenni, Mohamednek a hegyhez kell menni.

Az öt háromrészes, kétáramnemű motorvonat tavaly nyár óta közlekedik menetrend szerinti forgalomban, hétvégéken viszont kevesebb szerelvényre van szükség, ezért is döntött a hétvégi tesztek mellett a GYSEV. A január huszonegyedikén, szombaton kezdődő engedélyeztetési eljárás során első lendületre Gödöllőig jutott a Ventus, majd pár órányi mérést követően az éjszaka már Nyékládházán érte. Menet közben érintette a közbülső állomásokat, például Füzesabonyt is, ahol az állomás műszaki feltételeit, biztosítóberendezési zavartatását is letesztelte a GYSEV motorvonata. A Ventus másnap tért vissza Sopronba.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Van benne ráció

iho/vasút   ·   2020.11.28. 15:35

Hatékonyabbá és fenntarthatóbbá válik a menetrendváltástól a MÁV-Start járműgazdálkodása a 418 sorozatú dízelmozdonyok, illetve a dízel motorvonatok átcsoportosításával.