Ha felfér, akkor vihető a bringa a 155-ösön és a 156-oson is

iho   ·   2022.04.23. 15:45
00_155-os_busz

Két hegyvidéki vonallal bővül a kerékpárszállítási lehetőség a fővárosban: a Kútvölgyi út térségét kiszolgáló 155-ös és a 156-os buszokra biciklivel is fel lehet már szállni. Egy járművön egyszerre egy kerékpár szállítható, az erre kijelölt járműveket külön piktogram is jelzi.

A kerékpárt az utazás idejére biztonságosan rögzíteni kell az erre kijelölt helyen. Mivel ez a rész megegyezik a babakocsik és a kerekesszékesek számára fenntartott területtel, ezért a Budapesti Közlekedési Központ azt kéri a kerékpárt szállító ügyfeleitől, hogy legyenek előzékenyek a kisgyermekkel utazó vagy a mozgásukban korlátozott utastársaikkal és szükség szerint adják át nekik a helyet. A járművezető zsúfoltság esetén megtilthatja a kerékpárszállítást, ebben az esetben meg kell várni a következő autóbuszt. A kerékpárszállításra kijelölt járműveket külön piktogram jelzi.

A BKK járatain kerékpárt szállítani egy vonal- vagy gyűjtőjegy érvényesítésével, illetve kerékpárbérlettel lehet. A kerékpárszállítás díján kívül természetesen a személyszállításért is fizetni kell, tehát a kerékpárral közlekedőnek is rendelkeznie kell érvényes jeggyel vagy bérlettel. A kisméretű, legfeljebb 41 centiméter (16 coll) külső kerékátmérőjű kerékpár, valamint a roller, továbbá mérethatár nélkül az összecsukott kerékpár továbbra is díjtalanul, minden járaton kézipoggyászként szállítható.

Hétvégenként minden utas díjmentesen szállíthat kerékpárt az arra kijelölt vonalakon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.