Hároméves felújítás a Simplon-alagútban
Korának egyik legnagyobb műszaki vívmánya volt az Olaszország és Svájc között húzódó, közel 21 kilométer hosszú Simplon-alagút. A műtárgy két különálló csőből áll, amelyek között egyetlen vágánykapcsolatot építettek ki az alagút közepén. A korosodó Simplon-alagút modernizációra szorul, elsősorban balesetvédelmi átalakításokat végeznek a következő három évben – írja a Webtrains.fr.
A sváci vasút 170 millió frankot, azaz mintegy 41 milliárd forintot fordít a renovációra. Összekötő folyosókat létesítenek a két cső között minden 500-600 méteren, a vasúti vágány mellé gyalogjárdát építenek, az alagút teljes hosszában biztonsági fénysorokat helyeznek el. Ezzel baleset esetén jóval gyorsabban ki tudják majd üríteni a hegy gyomrában rekedt személyvonatok utasait.
A felújítást több ütemben, három év alatt végzik el. Vágányzárak idején gyakran az alagút egyik csövében közlekedhetnek csak a vonatok. A menetrendek módosításával az SBB megoldhatónak tartja, hogy minimális késéseket kelljen csak elszenvedniük az utasoknak.
A Brig és Iselle közötti Simplon-alagútban 2011 júniusában történt utoljára komolyabb baleset. Akkor a BLS Cargo tehervonata gyulladt ki az alagútban. A mozdonyvezetőt és a vonógépet sikerült időben kimenekíteni, ám a mentés során a tűzoltóknak komoly problémát okozott, hogy a két alagútcső között nincsenek összekötő folyosók.