Határhegyen repülnek – reméljük, továbbra is…

Márványi Péter   ·   2021.09.19. 12:00
DSC_0368cr

Nem tudni, pontosan mikor döntenek majd az új kezelőről, lesz MSE-közgyűlés is, de addig is felszállhatnak a vitorlázógépek.

A starton egy Góbé és egy K 8-as vár a kötélre, észak-északnyugati szél fúj, a híres, Rotter Lajos felfedezte lejtőszél most nem tökéletes, de itt-ott azért tart, a felső hangárnál a haladóbb, a falu felé eső reptérvégen kezdőbb siklóernyősök színesítik a világot, bár a koraősz így is színgazdag, a felhők közül néha a nap is kisüt.

Kötélre várva (a szerző fotói)

Megjön a kötél, szokásos mód sikerül start előtt elterelni néhány kirándulót a felszállni készülő gép elől, és már mehet a jelzés az aggregátornak, szárnyvég kivezet, rövid gurulás, aztán surrogás, fel a levegőbe… Szóval üzemnap Magyarország egyik, ha nem a legpatinásabb, lassan kilencven éves sportrepülőterén.

Ami talán mégsem annyira magától értetődő, tekintettel az előtörténetre. 2014-et írtuk, amikor első riportunk megjelent arról, hogy Határhegy a Vagyonkezelő döntése értelmében megszűnhet repülőtér lenni. Ott voltunk akkor is, amikor komoly hivatalosságok már-már kész helyzetet teremtettek, és hírt adtunk arról is, amikor aztán az üzemeltetési engedély visszavonása miatt valóban leállt a repülés Határhegyen.

Behelyezkedés regényesen szép környezetben

2019-ben viszont örömmel számoltunk be a hatóság döntéséről, a reptér engedélyének visszaadásáról. Amit a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület végül együtt ünnepelt a kerületi önkormányzattal, és sokakkal a környékről, érzékelhető volt, hogy ez a vitorlázórepülő közösség, és ez a repülés-fajta nemcsak a természetvédelmi terület vakondjaival és siklóival fér meg, hanem az emberekkel is.

És most mégis azért szimatol errefelé az iho.hu tudósítója, mert megint elterjedt a hír, hogy zár Határhegy... vagy valami ilyesmi történik, mert a Vagyonkezelő tavaly ismét felmondott, pontosan megjelölt indokok nélkül, és ennek ezen a hétvégén jár le a határideje.

Repvez és klubelnök

De ahogy kiértem a startra, Gavronek Ferenc, az MSE elnöke és aktuálisan a repülésvezető – miközben mindkét gép a lejtőn ügyeskedett – rögtön megnyugtatott, kicsit le is hűtötte szomorkás izgalmamat.

Egyáltalán nem biztos, hogy én most Hármashatárhegy utolsó üzemnapjáról fogok riportot készíteni.

Egy gyönyörű kis reptér, ahogy a nyereg felett repülve láthatjuk

Nem akarjuk az eddigi történet összes momentumát felidézni, a lényeg, amint a klubelnök elmondta, hogy az MSE hamarosan közgyűlés tart, és új vezetőséget választ. Ennek lesz esélye és feladata, hogy további tárgyalásokat folytasson a további partnerekkel, és később derül ki, hogy ki, illetve milyen szervezet lesz a reptér területének gazdája.

A szomszédságban a Pilisi Parkerdő Gazdaság kezeli ezt a vidéket, de Gavronek Ferenc érthető mód elutasít minden feltételezést. Azt mondja, valóban van remény arra, hogy az MSE, sokéves vándorlás után, amelynek során sajnos elég sokan elhagyták a csapatot, ismét megerősödve, kezdő növendékek seregével és megfelelő mennyiségű géppel repülhessen.

Kevés reptér van Magyarországon, ahol termikelni, de lejtőzni is lehet

De ehhez a működés feltételeinek tisztázása szükséges, és akkor a menet közben kivált tagok közül is sokan visszatérnének ide.

Hogy miért? Mert Határhegy az Határhegy.

Lehet, hogy innen nehezebb távot repülni, de amiben tökéletesen egyetértettünk az elnökkel: ez egy varázslatos repülő helyszín.

A hegyek mögött ott a város

Ezalkalommal a tudósítónak ismét megadatott az élmény, ahogy a vitorlázógép kiemelkedik a dombok közül, és aztán a boldog elsőüléses előtt kitárul a hegyek, a települések látványa, egészen a Pilisig, majd még egy forduló, és ott van a nyereg mögött – fél Budapest is.

Földetérés előtt: jó lenne máskor is leszállni itt

(Portálunk tovább követi az eseményeket, reményeink szerint a reptér sorsának végleges rendezéséig.)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.