Hiába várják a buszt Pozsonyban

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.06.26. 14:00
00

Nem áll jól a szénája a pozsonyi közlekedési vállalatnak. A járművek életkora, elavultsága és műszaki meghibásodásai miatt gyakran kimarad egy-egy járat, ami főleg a reggeli csúcsban okoz gondot, és kelt nagy felháborodást az utasok körében.

Az ihmd.sk portál információi szerint már tavaly is volt példa járatkimaradásra, ebben az évben viszont igencsak megszaporodott az üzemzavarok száma. Márciusban a trolibuszok frontján kerültek a felszínre a leglátványosabban a problémák. A trolibuszok üzemképtelensége miatt tavasz óta a 201, 202 és a 208 számú vonalakon a reggeli csúcsban autóbuszok közlekednek.

SOR B9,5 a garázsban. Sokszor ez a kisbusz jut a csuklós vonalakra is<br/>(fotók: Istvánfi Péter)

Április óta a helyzet tovább súlyosbodott, elsősorban buszfronton. Többször megtörtént, hogy kimaradt egy járat, vagy éppen nem megfelelő kapacitású autóbuszt állítottak ki, ami azt eredményezi, hogy az utasok egyszerűen nem férnek fel a buszra. A 21, 34, 61, 63, 70, 84, 93 számú járatoknál az eredeti tervtől eltérően a 18 méter hosszú csuklós buszok helyett 9,5 méteres midibuszok közlekednek. A harmadik-negyedik megállóban a felszállni kívánó utasoknak már esélye sincs, hogy felférjenek a buszra. Máshol fölöslegesen járnak csuklósok, vannak olyan járatok is, ahol bőven elég lenne egy normál busz is. Ez a helyzet azóta is fennáll.

Petržalka az Ikarusok otthona. Az alacsony üzemképesség miatt azonban egyre kevesebb a kiadható kocsi

A legrosszabb a helyzet Ligetfalu (Petržalka) városrészben, ahol az ihmd.sk szerint egyszerűen nincs minek kigurulnia a garázsból, így teljesen kimaradnak a járatok. Pedig a közlekedési vállalatok elsődleges és fő feladata a menetrend betartása, és a szerződésben foglalt járatszámok közlekedtetése lenne, Pozsonyban ez még sincs így. A legrosszabb az egészben az, hogy az utasok semmilyen formában nem voltak eddig tájékoztatva a járatkimaradásokról, holott az, hogy nincs elég jármű minden járat kiszolgálására, a közlekedési vállalat számára már jó ideje nyilvánvaló volt. Június 21-én a megjelent cikk hatására a Pozsonyi Közlekedési Vállalat (DPB) végre reagált, s meghatározta, melyik járatokon vezet be szükségszerű korlátozásokat. Az ottani járművek műszaki állapotát elnézve sürgősen fel kellene újítani az állományt, amire persze nincs pénz.

Kapcsolódó hírek