Hídépítés Gyimesben

iho/vasút   ·   2012.12.16. 09:00
00

A mintegy 350 tonnát nyomó, 600 tonna maximális terhelésű óriásdaru (egy marosvásárhelyi hídépítő cég gépe) szállítása és összeszerelése tovább tartott, mint maga a munka: a Marosvásárhely–Borospataka távot két nap alatt küzdötték le, és ugyanennyi időbe telt az összeszerelés. A régi fémhíd eltávolítása és az új vasbeton híd beemelése – és az ezzel összefüggő vágányzár – viszont mindössze tíz óráig tartott.

A képre kattintva fotógaléria nyílik (fotók: Tankó Péter Tibor)

A lóvészi alagútból kiérő vonat erős lejtéssel a Tatros folyását követve kanyarog a gyimesi tájon, közben több oldalvölgyet is keresztezve. Ezek egyike a borospataki, amely fölött az új híd ível át. A pályán évek óta lassújelek tömegével találkozik a vonaton arrafelé utazó – igaz, ez a tájban gyönyörködni kívánókat inkább vonzza, mint taszítja. A 2012 tavaszán kezdődött, és 2015-ig tartó felújítás egyik leglátványosabb eleme volt a mostani hídcsere.

Forrás: Hargita Népe

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.