Hídépítés Gyimesben

iho/vasút   ·   2012.12.16. 09:00
00

A mintegy 350 tonnát nyomó, 600 tonna maximális terhelésű óriásdaru (egy marosvásárhelyi hídépítő cég gépe) szállítása és összeszerelése tovább tartott, mint maga a munka: a Marosvásárhely–Borospataka távot két nap alatt küzdötték le, és ugyanennyi időbe telt az összeszerelés. A régi fémhíd eltávolítása és az új vasbeton híd beemelése – és az ezzel összefüggő vágányzár – viszont mindössze tíz óráig tartott.

A képre kattintva fotógaléria nyílik (fotók: Tankó Péter Tibor)

A lóvészi alagútból kiérő vonat erős lejtéssel a Tatros folyását követve kanyarog a gyimesi tájon, közben több oldalvölgyet is keresztezve. Ezek egyike a borospataki, amely fölött az új híd ível át. A pályán évek óta lassújelek tömegével találkozik a vonaton arrafelé utazó – igaz, ez a tájban gyönyörködni kívánókat inkább vonzza, mint taszítja. A 2012 tavaszán kezdődött, és 2015-ig tartó felújítás egyik leglátványosabb eleme volt a mostani hídcsere.

Forrás: Hargita Népe

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

106-os vonal: a vasút mint zavaró tényező

Károly Szabolcs   ·   2025.10.18. 12:00

Október 18-án késő este jó időre, ha nem végleg elmennek az utolsó vonatok az ország egyik legjelentősebb vicinálisán, Debrecenből Nagykerekibe és vissza. A repülőtér és az akkumulátorgyár terjeszkedésének útjában álló vasút a tervek szerint új nyomvonalat kap – majd egyszer...