Hídépítés Gyimesben
A mintegy 350 tonnát nyomó, 600 tonna maximális terhelésű óriásdaru (egy marosvásárhelyi hídépítő cég gépe) szállítása és összeszerelése tovább tartott, mint maga a munka: a Marosvásárhely–Borospataka távot két nap alatt küzdötték le, és ugyanennyi időbe telt az összeszerelés. A régi fémhíd eltávolítása és az új vasbeton híd beemelése – és az ezzel összefüggő vágányzár – viszont mindössze tíz óráig tartott.
A lóvészi alagútból kiérő vonat erős lejtéssel a Tatros folyását követve kanyarog a gyimesi tájon, közben több oldalvölgyet is keresztezve. Ezek egyike a borospataki, amely fölött az új híd ível át. A pályán évek óta lassújelek tömegével találkozik a vonaton arrafelé utazó – igaz, ez a tájban gyönyörködni kívánókat inkább vonzza, mint taszítja. A 2012 tavaszán kezdődött, és 2015-ig tartó felújítás egyik leglátványosabb eleme volt a mostani hídcsere.
Forrás: Hargita Népe