Hölgyeim, uraim, íme az RRX!

iho/vasút   ·   2017.08.19. 08:45
rrx0

Mind a hét sorozatgyártás előtti szerelvényt a tesztközpontban helyezi üzembe a Siemens, és a következő hónapokban alapos vizsgálatoknak vetik alá őket, mielőtt az első próbajáratokat elvégzik. Az ütemterv szerint az RRX vonatokat 2018 végén állítják forgalomba a nagy Rajna-Ruhr vidéken – ezt írtuk három éve is: a menetrendváltás új szerelvényeket visz Düsseldorf környékére.

– A tesztek elkezdése azt jelenti, hogy az RRX-projekt az ütemterv szerint halad. Itt azt vizsgáljuk, alkalmasak-e a szerelvények a mindennapi közlekedés céljára Észak-Rajna-Vesztfália területén, az ottani városközi forgalomban. A teljes RRX flotta minden egyes szerelvényét itt helyezzük majd üzembe, gyakorlatilag a közcélú vasúti hálózat küszöbén – jelentette ki Sabrina Soussan, a Siemens nagysebességű és regionális szerelvények és mozdonyok üzletágának igazgatója.

Jól néz ki a kis pöttyös! (kép: Siemens)

A Siemenst 2015 márciusában bízta meg a Nahverkehr Rheinland (NVR), Nahverkehr Westfalen-Lippe (NWL), Schienenpersonennahverkehr Rheinland-Pfalz Nord (SPNV-Nord), Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) és Nordhessischer Verkehrsverbund (NVV) nevű társaságokat tömörítő célszövetség, hogy nyolcvankettő több egységből álló elektromos Desiro HC vonatszerelvényt szállítson le és gondoskodjon azok karbantartásáról is harminckét éven át. A megrendelés összértéke meghaladja az 1,7 milliárd eurót.

A Siemens az RRX flotta új konstrukcióját a Desiro platform alapján fejlesztette ki. Minden egyes szerelvény négy kocsiból áll, amelyek közül az első és az utolsó egység egyszintes konstrukciójú, míg a középső két kocsi kétszintes. A szerelvényekben négyszáz ülőhely található, a vonatokat fehér, szürke, fekete és narancssárga színösszeállításban tervezték. Az RRX-nél alkalmazott dizájn a belső részben is folytatódik, ahol széles terek és nagy ablakok biztosítják a kellemes környezetet. Gyári „difó” a Wi-Fi, és csatlakozóaljzatok találhatók a szerelvény teljes hosszában, az első osztályon pedig lehajtható asztalok és olvasólámpák is vannak. A speciális utastájékoztató rendszerek, az energiahatékony vontatóegységek és a légkondicionálás már „szóra sem érdemes”, annyira egyértelmű.

A vonatok nemcsak az utasok nagyfokú kényelmét biztosítják, hanem optimális rendelkezésre állást kínálnak teljes életciklusuk folyamán. A korszerű adatkommunikációs eszközök folyamatos párbeszédet tesznek lehetővé a szerelvények és szervizelő létesítményük között. Az előrejelző karbantartási koncepció részeként a lehetséges műszaki hibák még tényleges előfordulásuk előtt orvosolhatók. Azzal, hogy az RRX teljes élettartama során magára vállalja a szervizelési és karbantartási feladatokat, a Siemens kilencvenkilenc százalék fölötti rendelkezésre állást garantál a menetrend szerinti üzem során. Ehhez egyébként Dortmund-EDVingben egy új telephelyet is fölépítettek. A 160 kilométer/óra csúcssebességű Desirók optimális fékezést és gyorsítást lehetővé tevő vezetőt támogató rendszerrel is fel vannak szerelve.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek