IdeenzugCity, a jövő motorvonata

Kiss Bertalan   ·   2021.07.29. 20:05
ampnet_photo_20210723_200378

A Deutsche Bahn bemutatta a jövő motorvonatának életnagyságú modelljét, több, merőben új fejlesztéssel, például a napi forgalomnak vagy útvonalnak megfelelően variálható utastér kialaíktás – gombnyomásra.

Újratervezés

A motorvonat-koncepció egy olyan szerelvény megalkotása volt, amely rugalmasan alkalmazható, mind a napi munkába járáshoz, klasszikus S-Bahn-ként, vagy regionális vonatként például kirándulóhelyekre történő utazáshoz. Ugyanakkor fontos szempont volt, a rugalmasság és a kényelem egyesítése. A projekt 2018-ban indult.

Nem villamos, motorvonat, újszerű, variálható belső térrel

A szerelvény első ránézésre, és belső tere is, inkább egy high-tech villamosra emlékeztet. Vannak megszokott 2+2-es ülések és vannak távműködtetésű, fel-le hajtható ülőpadok is, akár középen vagy akár az oldalfalnál. Ezáltal időszaktól és viszonylattól függően növelhető a szabad peronfelület gyerekkocsik, kerékpárok, vagy akár sielők szállításához. A szerelvény természetesen teljes hosszában átjárható. A színes és fehér ledes világítás variálása szintén egyedi belső hangulatot teremt, de funkciója is lehet. Például késő este vagy éjszaka csökkentett színes fényekkel, míg csúcsforgalomban vagy végállomáson teljes fényerővel, fehér megvilágítás kapcsolható az utasoknak.

Szokásos üléselrendezés

Úttörő megoldás a 180 fokos viszonylatkijelző a vonat mindkét végén és kisméretű kijelzők lennének minden ajtó fölött. Továbbá az ajtókra vagy ablakokra úgynevezett digitális fóliákat is lehetne helyezni, további infomációk megjelenítéséhez. Hasonlóan ki lehetne használni nagyméretű menetrend és utastájékotató megjelenítésre, és persze fizetős reklámfelületként a vezetőfülkék hátfalát is.

Aki pedig utazás közben is szeretne dolgozni, a felhajtható asztallapban egy második, érintőképernyő is rendelkezésére áll a laptophoz.

Lehajtató, reteszelt ülések. A német felirat: „Csak csúcsidőn kívül használható“

Az átrendezhető utastér előnye az akár negyven százalékkal több férőhely. Időközben a WC–mosdó egységet és a kerékpárszállító rekeszeket újratervezték. Amennyiben megvalósul, elsőként München, Stuttgart és Hamburg S-Bahn vonalain állnak majd forgalomba a motorvonatok.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek