Indóház, 88 oldalon

iho   ·   2017.12.01. 18:45
ih1712-1801_0

51. Tehát ötvenegy önálló téma, cikk, hír olvasható az Indóház vasúti magazin 2017. december–2018. januári kiadásában; beleértve a partneroldalak anyagait is. A nagyvasút viszi a prímet – a rovatban szó van az USATC S160-as, évfordulós hadigőzösről, és összetett elmélkedés emlékeztet arra, hogy újra a MÁV kötelékében működnek a fővárosi HÉV-ek, az írás a várható fejlesztéseket is megemlíti. A vasútépítő elődökre emlékezünk a Szeretfalva–Déda összekötő vasútvonal históriájának felelevenítésével. Nem csodaszer – vallja a szerző a vasúti tarifa- és kedvezménypolitika örökségét és a jövő kihívásait összegző tanulmányában. Nagyító alá vesszük a Semmering Basistunnel koncepcióját és tartalmát, és megismerkedhetünk azzal a vasúttal, ahol a vonat a háromnegyedes bécsi keringő dallamára jár: a burmaival, ahol ugyancsak túlteng a kínai befolyás.

Végre sor kerülhetett Rudi Kerl a nyolcvanas évek magyarországi kisvasútjait megörökítő, Tasnádi Tamás által sajtó alá rendezett anyagának közzétételére; ugyancsak kisvasúti téma a Gyermekvasút Szépjuhászné állomásán üzembehelyezett ElpultD55 berendezést bemutató írás. Kecskeméten mozgott utoljára önerőből a Skoda Octavia szív köré fabrikált sínautó, az Ezüstnyíl – az ikonikus kisvasúti jármű felújítása célegyenesbe fordult, Kemencén.

A hollandiai Arnhem szabadtéri múzeuma kebelén belül működő villamosskanzen – sőt, -üzem – felvételei üdítő változatosságot hoznak az Indóház képi világába, továbbá az is kiderül a városi vasúti rovatból, hogy melyik város Alstom Citadis 302-esei állnak le pénteken, napnyugta előtt egy órával.

Kaliforniai Nohabokkal kecsegtet a modellvasúti szekció – meg a Roco BB26000-eséről, a LeModells E626-osáról, a Piko Br111-eséről és egy TT-s svéd nagyvasról szóló írásokkal. Újraindul(t) a Deák Műhely, egyelőre TT-s építési nagyság előnyben, és az sem árt, ha megjegyezzük az új márkanevet: MasTTermodell Manifaktúra.

A Kitérőben a szépírói erényeket csillogtató Felek Ferenc A híd című írása, cseh és szlovák hírkoktél, az M3-as felújításának esszenciája, a vasúttörténeti emlék kosárjelzőt ismertető anyag, továbbá egy, a zánkafürdői kicsi gőzöst fenyegető veszélyre figyelmeztető írás olvasható.

Csattanó a végére: feléledt az első BVmot, a 001-es Samu! Erről is szó van a legfrissebb Indóházban.

Ezt a borítót keressék:

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk!Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek