Indul a Párizs–Barcelona TGV!

iho   ·   2013.12.10. 12:30
400px_tgv

Franciaország és Spanyolország nemzeti vasútjai, azaz az SNCF és a Renfe együttműködése által életre hívott szolgáltatás keretében naponta kétszer futnak ki vasárnaptól a francia főváros Gare de Lyon pályaudvaráról Barcelona Sants pályaudvarára és vissza a nagysebességű szerelvények – jelentette be a hírt Mariano Rajoy spanyol és François Hollande francia elnök. A közvetlen szolgáltatás sokhónapnyi egyeztetés és műszaki engedélyeztetési procedúrát követően valósulhat most meg – adja hírül a Railway Gazette.

A spanyol kormány szóvivője a ceremónián azt nyilatkozta, hogy a Párizs–Barcelona nagysebességű szolgáltatás létrejötte mérföldkőnek számít a két ország közötti kapcsolatok szempontjából. Reményeik szerint a vasút tovább javítja a spanyol–francia jószomszédi viszonyt, még közelebb hozza egymáshoz a két nemzet állampolgárait, elősegítve az áruk és szolgáltatások áramlását, új perspektívát teremtve Délnyugat-Európa nagysebességű vasúthálózatának Földközi-tenger környéki vonalai számára.

A két metropolisz közötti 6 óra 25 perces legrövidebb menetidőt két vonatpárnál lehet majd kihasználni, ami negyedórával kevesebb a jelenleginél. Eddig a Spanyolországban található Figueresnél mind az SNCF, mind a Renfe vonatairól át kellett szállni a másik vasúttársaság szerelvényére, mivel a Barcelona és Figueres közötti, 131 kilométer hosszú nagysebességű szakaszt csak 2013 januárjában adták át, azóta pedig a felhasználni tervezett szerelvények műszaki próbái zajlottak. A két végállomás között a francia szakaszon Valence, Nîmes, Montpellier, Narbonne és a határnál fekvő Perpignan városait érintik a vonatok, spanyol oldalon pedig Figueres és Girona jelentik a két közbülső állomást – írja az International Railway Journal.

December 15-étől már Barcelonáig hasíthatnak az SNCF emeletes TGV-vonatai<br>(forrás: railteam.co.uk)

A kínálatbővítés következtében a Párizs felől érkezőket Barcelonában távolsági csatlakozási lehetőségek is várják majd: napi egy alkalommal Toulouse-ba, Lyon Part-Dieu pályaudvarára és Marseille-be is indulnak majd nagysebességű vonatok – utóbbi délután 15 óra 40 perckor gördül ki Madrid Atocha pályaudvaráról és a katalán központot érintve késő este, menetrend szerint 22 óra 58 perckor érkezik meg a Földközi-tenger parti városba.

A két ország közötti forgalomban az SNCF ugyanazokat az emeletes, Duplex TGV-vonatokat veti be, amelyeket a Párizst a spanyol Figueresszel összekötő járatokon már 2010 decemberétől használnak. A minőségi ugrást a 2014-es menetrendváltás hozza majd el: a TGV-k legújabb variánsa, az Euroduplex-széria veszi át a stafétát. A motorvonatokat az Alstom jelenleg is szállítja az SNCF-nek.

A Renfe a szolgáltatáshoz 100-as sorozatú, a TGV-k egy korábbi verzióját képviselő AVE-szerelvényei közül hetet ad ki. A vonatok az elmúlt években belső és külső felújításon is átestek: 2007-ben komfortosabbá varázsolták utasterüket, 2013 során pedig a spanyol vasúthálózaton használt 3 kilovoltos egyenáram mellé „megtanították” nekik értelmezni a 25 kilovolt 50 hertzes váltóáramot is.

A két vasúttársaság reményei szerint egymilliónál is többen választják majd 2014-ben az új járatokat, beleértve a tavaszi–nyári időszak megnövekedő kapacitásigénye miatti járatszám-bővítést. Az új járatokra már november 28-ától lehet jegyeket venni. A Global Rail News információi szerint egy Párizs–Barcelona útra már ötvenkilenc euróért is be lehet fizetni.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek