Itt a magyar intelligens kártya

iho/közút   ·   2012.06.27. 09:48

A jövő városában talán mindössze egyetlen kártyára lesz szükség, amelyet a közlekedésben, az oktatásban, a munkahelyen és a szórakozás során egyaránt lehet majd használni. A magyar NetLock Kft. CityPass intelligens kártyarendszerű, például képes kezelni új diákigazolványt, köztisztviselői kártyát, külföldi személyi igazolványt vagy városkártyát is – írja a HVG.

A CityPass közösségi kártyarendszerhez többféle kártyatípus is elérhető: érintkezésmentes, illetve hibrid verzió érintkezésmentes és érintkezéses chippel. Az intelligens kártyatípusok kiegészíthetőek mágnescsíkkal, vonalkóddal, QR kóddal és gépi azonosítású zónával (MRZ). Az alapvetően NFC technológiát használó kártya biztonságáról a megrendelő igényeinek megfelelően több védelmi vonal is gondoskodhat, a kártyákhoz rendelt, jelszóval védett felhasználói fiókoktól kezdve az adattitkosításon át egészen a világszerte elfogadott szabványokig. A kártyák minden esetben védelmet jelentenek a kártyahamisítás- és klónozás, az adatlopás ellen. A CityPass olyan komplex megoldást kínál, hogy a jelenleg ismert kísérletekhez képest jelentősen alacsonyabb költséggel lehetne országos rendszerként is bevezetni.

Magyarország legnagyobb közösségi közlekedési próbaüzeme zajlik a Magyar Telekom T-City CityPass Városkártya program keretében. Szolnokon már egy éve ezer helyi lakos használhatja a CityPass kártyát, akik papíralapú bérlet vagy jegy helyett a feltöltött kártyájukkal utazhatnak a tömegközlekedési járatokon.

A CityPass lényege, hogy minden olyan folyamat kiszolgálására képes, amely biztonságos azonosítással és adattárolással kapcsolatos. Speciális biztonsági igényű szervezeteknek, például laboroknak is megoldást jelenthet az intelligens kártyarendszer, hiszen a legmagasabb biztonsági elvárásoknak felel meg és a biztonsági jogosultságok igény szerint kombinálhatóak egy rendszeren belül is.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.