Jönnek a legújabb GYSEV-Vectronok!

iho/vasút   ·   2017.05.16. 16:15
400px_gysev471

A GYSEV márciusban írt alá megállapodást a német gyártóval két Diesel Power Module, azaz kisegítő dízelmotorral is felszerelt, kétáramnemű (AC), valamint három háromáramnemű (MS) Vectron mozdony vásárlásáról. A szerződés opcionálisan további négy kétáramnemű gép megrendelését is lehetővé teszi. A Siemens villámgyorsan neki is állt a mozdonyok megépítésének. Az előre, „raktárra” gyártott mozdonyszekrényeknek köszönhetően a GYSEV napokon belül át is veheti első két, saját tulajdonú Vectronját. A mindössze néhány napja elkészült első, 471 500-as gép (gyári szám: 2017/22215) 471 501-es testvérével (gyári szám: 2017/22200) együtt jelenleg már mozdonyvonatként tart Sopronba. Az MS-verziójú Vectronok széleskörű nemzetközi felhasználhatóságot biztosítanak majd a vasúttársaságnak: a magyar vaspályákon kívül Ausztriában, Németországban, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Romániában, Horvátországban és Szlovéniában is továbbíthatnak tehervonatokat. A beszerzéshez a magyar állam negyvenmillió eurós hitelt biztosít.

Andreas Kepplinger felvételén az első két 471-es halad az ausztriai Ennsdorfnál Sopron felé (forrás: Railcolor)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!