Karácsonyi vásár és buszbemutató

iho/közút   ·   2012.12.18. 19:00
00

A karácsonyi vásár forgatagában is feltűnést keltett a csillogó-villogó autóbusz, nemkülönben a hétköznapinak semmiképp sem tekinthető nyüzsgés a környékén. Az esős idő miatt a sajtóbemutatót igazán autentikus helyen: a busz belsejében tartották az EvoBus Hungária Kft., a BKK és a VT-Transman vezetői.

Példátlan gyorsasággal, a szerződés megkötése után fél évvel már forgalomba is állhatnak az első buszok – ebben minden előadó egyetértett. A Daimler Buses két németországi gyárában 2012 novemberében kezdte el a Budapestre szánt új buszok gyártását, az első két példány a vezetők oktatására már márciusban megérkezhet. A megrendelt 150 autóbuszon (75 szóló és ugyanennyi csuklós) túl további kilenc (négy szóló, öt csuklós) érkezik tartalékba, hogy a kocsikiadás valóban zökkenőmentes legyen. Dósa Mátyás, a buszokat majdan üzemeltető VT-Transman Kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: a cég autóbuszainak forgalomba állási mutatói igen jók, 2011-ben mindössze három ezreléknyi volt az eltérés az elvárthoz képest, az új autóbuszokkal sem lesz majd nehéz ezt a teljesítményt felmutatni.

Az EvoBus Hungária Kft. bemutatóbusza a Bazilika előtt<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Kemsei Zoltán felvételei)

A BKK képviseletében Vitézy Dávid vezérigazgató elmondta: a fővárosi közlekedési csúcsszerv, mint a szolgáltatás megrendelője ugyanazt a teljesítményt és színvonalat várja el minden szolgáltatótól. A VT-Transman a járművek személyzetét (a 150 autóbuszhoz mintegy négyszáz buszvezetőre van szükség), valamint a karbantartást adja, az utastájékoztatás, a kocsik forgalmának menetrendbe illesztése a megrenelő feladata.

Vessünk egy pillantást az új Citaro autóbuszok műszaki és utaskényelmi paramétereire is! Mindkét változat szóló és csuklós) megegyezik abban, hogy a Mercedes BlueTec, EEV emissziós normáknak megfelelő (Euro V. és Euro VI. közötti kategória) motorral szerelték, a kocsi teljes hosszában alacsonypadlós kialakítás az esélyegyenlőségi normáknak is megfelel. A zárt vezetőfülke és az utastér teljesen klimatizált, emellett kifejezetten budapesti kérésre nagyméretű szellőzőablakokkal is ellátja a gyár a buszokat. Az utasok biztonságát a szóló változatban egy, a csuklóson három kamera növeli, minden busz LCD-képernyős utastájékoztató berendezéssel érkezik. Négyzetméterenként négy utassal számolva a tizenkét méteres szóló busz 66 (ebből 27 ülőhely), a tizennyolc méteres csuklós 102 (35 ülőhely) személyt tud szállítani.

Vitézy Dávid nyilatkozik a sajtótéjékoztató előtt

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elindul a Déli körvasút bővítése

Károly Szabolcs   ·   2020.10.30. 15:00

A kiemelt fontosságú projekttel a Ferencváros és Kelenföld közötti forgalmas, kétvágányú szakaszt részben három-, részben négyvágányúvá fejlesztik, növelve a kapacitást, legkésőbb 2027 végére.