Kétezer-kétszáz forint lesz a reptéri vonaljegy, megszűnik az átszállójegy, a metrószakaszjegy
A Fővárosi Közgyűlés támogatásával április 1-jétől átláthatóbbá válik a BKK termékkínálata, illetve módosul a repülőtéri vonaljegy ára is. A letisztultabb tarifastruktúra az alkalmi és a rendszeres utasoknak is könnyebben értelmezhető, illetve igazodik a használati szokásaikhoz. A leggyakrabban használt jegyek és bérletek ára tíz év után továbbra sem emelkedik.
A növekvő infláció, a kedvezőtlen gazdasági környezet, az elszabaduló energiaárak miatt egyre nagyobb kihívás Budapest közösségi közlekedésének működtetése. Mindemellett a Covid és a digitalizáció hatására jelentősen megváltoztak a vásárlási szokások is. Annak érdekében, hogy az elérhető jegy- és bérlettípusok az ügyfelek igényeit jobban tükrözzék, illetve, hogy legalább kis mértékben enyhüljön a forráshiány, a Fővárosi Közgyűlés két változásról döntött.
Az egyéves BudapestGO applikáció számtalan változást hozott a fővárosban közlekedők szokásaiban. Az új, digitálisan elérhető termékek az alkalmi utasokat is jegyvásárlásra ösztönzik. Ezzel egy időben csökkent a kereslet az átszállójegyre, a metrószakaszjegyre, illetve a hetijegyek és a kiegészítő heti bérlet is elmaradást mutat 2019-hez képest. Az elmúlt időszakban sok probléma merült fel az 5/30 BKK napijegy használatával és megfelelő érvényesítésével kapcsolatban. Ezért a társaság a jelenlegi megoldás helyett egy digitálisan elérhető új termék bevezetésén dolgozik. A felsorolt termékeket április 1-jétől kivezeti a BKK a kínálatából.
A Budapesti Közlekedési Központ a növekvő infláció, illetve a gyenge euró-forint árfolyam miatt 1500-ról 2200 forintra emeli a repülőtéri vonaljegy árát április 1-jétől.
Ez a jegytípus a teljes jegybevétel csupán négy százalékát adja. A BKK 2019-es felmérése szerint a járat utasainak nyolcvanhárom százaléka külföldi, akik csak alkalmi jelleggel használják a társaság szolgáltatásait, éppen ezért kevésbé érzékenyek a jegy árára. A jellemzően turisták által használt 100E busz új tarifája még az emelést követően is elmarad a nemzetközi viszonylatban vizsgált városok áraitól.
A jegyek, bérletek árát Budapest Főváros Önkormányzata állapítja meg. A városvezetés kiemelt várospolitikai célja, hogy a közösségi közlekedést használók száma elérje, majd meg is haladja a pandémia előtti szintet, és mindaddig, amíg erre pénzügyileg egyáltalán lehetősége van, a budapestiek által használt alapvető jegy- és bérlettermékek árának nominális szinten tartására törekszik.
Az eddigi kedvező bérletárak megtartásával, ügyfélközpontú fejlesztésekkel, illetve a közösségi közlekedést előnyben részesítő forgalomszervezéssel a Budapesti Közlekedési Központ arra törekszik, hogy a lehető legjobb utazási lehetőséget kínálja a fővárosban közlekedőknek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!