Kezdődik az éles troliüzem Prágában

Korcsmáros Gábor   ·   2024.01.31. 15:00
58

Február elsejétől a 140-es buszjárat helyett az 58-as troli jár a cseh főváros északkeleti részén. 

A Prágai Közlekedési Vállalat (DPP) 2024. február elsejétől megkezdi a mindennapos, menetrend szerinti trolibuszjárat közlekedtetését a városban. A 140-es számozású buszjárat helyett csütörtöktől 58-as számozású trolibuszjárat közlekedik a Palmovka–Čakovice–Miškovice vonalon, Prága északkeleti városrészeit összekötve. Ez lesz a cseh fővárosban az első trolibuszjárat, ami az 1972-es megszüntetését követően újra elindul. Az eredeti kiterjedt trolibuszhálózat Prága agglomerációjában 1936 és 1972 között működött. 

A jelenlegi trolibuszjárat indítását viszonylag hosszú tesztüzem előzte meg, és a járművek átvétele sem ment teljesen simán, és itt nem csak a késedelemre gondolok. A 140-esből 58-assá átszámozott Palmovka–Čakovice–Miškovice járaton SOR TNS 18 típusú akkus trolibuszok fognak járni. Úgy tervezik, hogy a buszjárattal megegyező intervallumokban. Egyetlen változás, hogy Palmovka megálló nem az ott lévő autóbusz-terminálról indul, hanem a Zenklova utcában lévő villamosmegállóból. 

(forrás: Wikipedia)

A DPP közlése szerint a járaton még itt-ott felbukkanhatnak dízel üzemű csuklós buszok, de igyekezni fognak minden járatra trolibuszt kiállítani. Kivételt képeznek majd az éjfél körül induló járatok, amik az éjszakai, 911-es számozású járatra forognak később be. A DPP-nek jelenleg a tizenöt megrendelt csuklós trolibuszból hét van az állományban, a fennmaradó nyolcat pedig a közlekedési vállalat reményei szerint mielőbb, a lehető legrövidebb időn belül átveheti. A DPP már 2023-ban átvette mind a tizenöt SOR TNS 18 akkumulátoros csuklós trolibuszt, azonban – mivel egy (nem kis) részük részleges hibákat, hiányosságokat mutattak – sőt, néhány nem is rendelkezett megfelelő forgalmi dokumentációval, ezért azonnal visszaküldték a járművek több mint felét javításra, vagy éppen a szükséges dokumentumok beszerzésére. 

Az 58-as tolibuszjáraton a rendes évi menetrendet kiegészítően betétjáratként, Palmovka és Trutnovská megállók között még további két háromszekciós troli is felbukkan majd. Ezek a nagykapacitású akkus Škoda-Solaris 24m típusú trolibuszok, amelyeknek a honosítása zajlik. Ennek keretén belül 15 ezer kilométert kell futniuk utasokkal a fedélzeten. A megahosszú trolibuszokat a 119-es reptéri buszjárat helyére kívánják forgalomba állítani. Ugyanezt a típust már Pozsonyban is tesztelik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Vasútmodell

Terepasztalcsodák Szolnokon

MTI/iho   ·   2024.02.25. 14:00

Csaknem kétezer négyzetméteren tíznél is több terepasztallal várják a látogatókat a 10. Szolnoki Országos Vasúttörténeti és Vasútmodell Kiállításon március 15. és 17. között az Aba-Novák Agóra Kulturális Központban.