Kínaiul ordít majd a cseh oroszlán

iho/vasút   ·   2016.10.03. 16:15
400px_leoexpress_crrc

A szeptember végén aláírt keretszerződés értelmében az első három villamos szerelvényt 2018 közepén veheti át a Leo Express. A megállapodás további harminc vonat lehívását is lehetővé teszi, ezeket 2019 és 2021 között tudja szállítani az ázsiai gyártóóriás. A konktrakus értéke nem ismert. A Leo Express alaprendelése a második legnagyobb európai, és az Európai Unióból érkező első motorvonat-vásárlás a CRRC Zhuzhou számára – a jelenlegi listavezető a macedón nemzeti vasút MZ Transport 2014. júniusi, két villamos- és négy dízel motorvonatra szóló igénye – adja hírül a Railway Gazette.

A cseh Leo Express magán-vasúttársaság első körben három villamos motorvonatot vásárol a kínai CRRC Zhuzhou-tól, a keretszerződés azonban akár további 30 vonat megrendelését is lehetővé teszi (látványterv: Railway Gazette)

A vasúttársaság közép- és kelet-európai részlegének vezérigazgatója elmondta, a többáramnemű szerelvények új formavilágot fognak képviselni, és a műszaki részletek is még véglegesítésre várnak. A járművekkel a LEO Express Csehországon és Szlovákián kívül is meg szeretne jelenni. A társaság jelenleg a lengyelországi és németországi közlekedési engedélyeket próbálja megszerezni, továbbá aktív résztvevő a közszolgáltatási szerződések pályázásánál. A CRRC Zhuzhou Electric Locomotive Company (CRRC ZELC) vezérigazgatója szerint az európai piacban jelentős potenciál rejtőzik a kínai gyártás számára, ezért a kínai cég jelentős forrásokat fog összepontosítani az európai terjeszkedéshez.

A Leoš Novotný által 2010-ben alapított Leo Express 2012 novemberében kezdte meg vasúti utasszállítási tevékenységét. A magántársaság tulajdonában jelenleg öt ötrészes, Stadler Flirt villamos motorvonat áll, amiket 2010 szeptemberében rendeltek a svájci gyártótól, de Lengyelországba és Ukrajnába is közlekedtet hagyományos, mozdonyból és kocsikból álló szerelvényeket. A cég 2013 közepe óta termel profitot, 2015 decemberében a jegyeladásból származó bevétel pedig már a működési költségeket, a kamatot és az értékcsökkenést is fedezte. 2015-ben 1,1 millió utas választotta a Leo Express járatait.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek