Kivonul a RegioJet a révkomáromi vonalról

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2020.09.22. 18:00
Poschodak_00

Idén decemberben lejár a RegioJet tíz évre szóló közszolgáltatási szerződése, ezt követően két évre az Osztrák Szövetségi Vasúttársaság (ÖBB) és a Szlovák Vasúttársaság (ZSSK) veszi át az üzemeltetést a Pozsony és Révkomárom közötti szakaszon.

2020 decemberétől a következő két évben az Osztrák Szövetségi Vasúttársaság (ÖBB) a Szlovák Vasúttársasággal (ZSSK) együttműködve üzemelteti majd a vasúti közlekedést a forgalmas Pozsony–Révkomárom vonalon. A szlovák közlekedési tárca többszöri próbálkozás után sem volt képes időben kiírni a versenypályázatot, amit a RegioJet több ízben is jelzett. A minisztérium most egyik napról a másikra konkrét döntést hozott: a szlovák és az osztrák állami vasúttársaság közösen üzemelteti a közszolgáltatási szerződés értelmében közlekedő járatokat a vasútvonalon. A minisztérium állítása szerint az új szolgáltatók jobb minőséget kínálnak alacsonyabb áron. Az állam ezzel évente több tízezer eurót spórol.  

A jelenlegi állapothoz képest az állami támogatás mértéke csaknem 200 ezer euróval lesz alacsonyabb. Az új üzemeltetők nem változtatnak a menetrenden, csupán apró módosításokat terveznek. Az ÖBB és ZSSK páros a jelenleginél több légkondicionált szerelvényt fog közlekedtetni. Az új szolgáltatók olyan vonatokkal tervezik lefedni a vonal kiszolgálását, amelyek a Bécs–Marchegg–Pozsony útvonalon közlekednek. Ezeket a Pozsony–Dunaszerdahely szakaszon 840-es sorozatú Delfinekkel egészítik majd ki. 

Az elmúlt tíz évben a Pozsony–Révkomárom szakaszon a RegioJet, cseh magánvasút volt a vasúti közlekedés szolgáltatója. Ezalatt az idő alatt a vonalon megsokszorozódott az utasok száma, ami nemcsak a vasúton történt lényeges utazási komfortjavulásnak, hanem a Pozsony környéki agglomeráció lakosságának növekedésének is köszönhető. A RegioJet is benyújtotta ajánlatát, azonban ők magasabb támogatás igénybevételével, valamivel rosszabb minőségű járműveket ajánlottak. A RegioJet tudomásul vette a minisztérium döntését, közölték, hogy a kivonulásuk zökkenőmentes lesz, teljes mértékben együttműködnek majd az új szolgáltatóval az üzemeltetés átadása során. Közben már kihirdették a vasútvonal kiszolgálására irányuló versenypályázatot a 2023 és 2033 közti időszakra is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

A szeptemberi becsöngetésre elkészül a Nyugati

iho/vasút   ·   2021.04.17. 09:00

A pályaudvar vágánycsarnokát fedő új tetőszerkezet befejezését követően, hamarosan a pénztárcsarnok épületének külső állványozásával is elkészülnek a szakemberek, valamint megkezdődött a gyorsétterem feletti tető felújítása is.