Költöztetés a síneken

Szever Dániel   ·   2013.03.13. 19:10
CSC_0255

Március 12-én a reggeli órákban tizenhárom teherkocsi érkezett az FKG területére, az eredeti festésű M44 209-es vontatásával, hogy a vállalkozás eszközeit – főként a tulajdonában lévő, beépítetlen hídprovizóriumokat – elszállítsa.

A szerelvény ezzel a régi festésű M44-essel érkezett a Kőér utcába

A szokatlan látványt nyújtó szerelvény másnap indult útnak a Magyar Vasúttörténeti Parkba, élén az M61 006-ossal. A Körvasúton közlekedő menetbe soroztak két darut, az EDK 300/5-öst, és a nála jóval idősebb EDK 300-ast. Utóbbi ugyan még üzemképes, de a Híd-Globál Kft. dolgozóinak elmondása szerint hosszú távú céljuk az, hogy a Füstiben kiállított járművek állományát gyarapíthassa majd.

A Híd-Globál Kft. saját darujával pakolja a Füstibe készülő vonatot <br>(A külön nem jelölt képeket a szerző készítette)</br>

Az átszállított hídprovizóriumok lepakolását új otthonukban, a következő napokban fogják elkezdeni.

A különlegesnek számító vonat a Városligeti elágazáson keresztül érte el útjának célját. Ennek érdekessége, hogy az elágazást Rákosrendezővel összekötő szakasz forgalma ma már nagyon csekély, de PSŽ magán-vasúttársaság tehervonatai rendszeresen megfordulnak rajta.

A Rákosrendezőre való érkezés, ahonnan már nincs messze a vonat végállomása

A Híd-Globál Kft. jogelődje 2008-ban alakult Profectus Consulting Kft. néven. Két évvel később két magánszemély vásárolta meg, ők új tevékenységi körrel bővítették a céget. A vasútépítés speciális területein kezdtek fontos szerepet játszani.

Leggyakoribb megbízásuknak a vasúti és közúti műtárgyak tervezése, kivitelezése, felújítása, karbantartása számít, de fejlett eszközparkjuknak köszönhetően például katasztrófavédelemmel, valamint vasúti balesetek elhárításával kapcsolatos feladatokat is ellátnak.

A cég állományába tartozik két vasúti daru, harminc és ötven tonna teherbírással. Ötven tonnánál nagyobb terhek emelését nagy teherbírású, hidraulikus emelőkkel kivitelezik.

Egy különleges szegecselési technológiára is képesek, ez lehetővé teszi a régi, szegecselt kötésű hídszerkezetek felújítását és karbantartását.

 

 

 

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.