Koncentrikus körökben Szeged tömegközlekedése
– Ha Magyarországra jössz, akkor Szegeden új tömegközlekedési térképek vannak – kezdte a „kor szavának” megfelelően sajtótájékoztatóját Nagy Sándor alpolgármester, majd bemutatta Szeged új tömegközlekedési térképeit. Merthogy gyorsan kettő lett: egy sematikus, amelyiket a járműveken találhatnak meg a tömegközlekedők, és egy „utcahű”, amelyeket a (nagyobb) megállókban lehet majd nézegetni. Előbbiekből egyelőre a régi Škoda trolikon láttunk egyet-egyet, és sehol máshol, utóbbiak olyannyira jövő időnek számítanak, hogy a bemutatáskor elismerte a Szeged Pólus, ezek még csak lesznek – nyomtatva. Mindkettőből több mint háromszáz készül.
Miért volt erre szükség? Hat éve készült utoljára tömegközlekedési térkép Szegeden, azóta viszont történt egy s más a városban. SZKT-s térkép persze készült, kellett a nagyprojekthez, de mindig csak toldozgatták-foldozgatták. Ez most viszont komplett, minden rajta van. A Makadám 2000 Kft. alkotása. Közkinccsé teszik, letölthető lesz az SZKT, a DAKK és az Új pályán projekt honlapjáról is, és benne lesz az új kinyomtatott menetrendben is.
Update A járművek egyre jobban matricásodnak: a villamosokon is megjelent az új térkép, és az új trolikra is elkezdték fölragasztani. |
És – szerénytelenség nélkül mondhatjuk – hála szerkesztőségünknek, külön is elérhető lesz Szegeden a nagyállomási jegypénztárban és Tourinform irodákban is – hátha használnák, vinnék a városlakók és a turisták is. Az egyelőre rejtély, kell-e érte majd fizetni, de nem ez az egyetlen titok, amire nem derült fény: azt sem tudták megmondani, pontosan mennyibe került ez a beruházás. Azaz picit gonosz módon, szerintünk az történt, maradt még egy kis pénz a nagy projektben, és gyorsan kitalálták, csináljunk térképet is! Ha tényleg így van, akkor is megérte! Csak valóban legyen elérhető nyomtatva is minél több helyen. (Én már nagyon kitenném a falra...)
Fontos egyébként a térképpel kapcsolatban, hogy „színtévesztőbarát”, azaz (elvileg) mindenki meg tudja különböztetni a sárgával jelzett villamos-, a pirossal jelzett troli, és a kékkel színezett buszvonalakat is. A léniák vastagsága azt is jelzi, melyik viszonylat milyen sűrűn jár. A buszok kékjénél pedig azért van kétféle, mert a világosabbal a Mars térről induló kertvárosi járatokat jelezték, a sötétebb kékkel pedig a belvárost föltáró járatokat jelölték meg. Ugyanígy van különbség a trolik pirossága között is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!