Köszönjük, metró!

iho   ·   2014.04.14. 14:30
00kicsi

Aggodalmakkal tele volt a padlás: mi lesz, ha a reggeli ingavonatok utastömege sem Ferencvárost, sem Kőbánya felsőt – Kelenföldet végképp – nem tartja ideális úticélnak a munkába, iskolába jutáshoz? Megnéztük, hogyan is zajlik ez a reggeli, terelt ingaforgalom, négy nagykátai személyvonat kelenföldi végállomásoztatása.

A szokott látvány az Ónodi utcában: Kőbánya felsőn leszállt utasok, főleg a Szent László gimnázium tanulói<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Kemsei Zoltán felvételei)

Amivel egyáltalán nem találkoztunk, csalódott utastömeg, vasutat, vasutast egyaránt szidó közönség. A nagykátai személy Kőbánya felsői érkezésekor a szokásos létszám hagyta el a szerelvényt, de épp elegen maradtak Kelenföldig is. Sokaknak ugyanis – a Rákóczi úti buszhálózat változásai miatt – kényelmesebb volt még majd negyed órát a vonaton tölteni, és utána a 4-es metróval visszafelé utazni pár megállót. Olyan utas is volt, aki szerette volna, ha ez a rendszer véglegesen így is marad: a MÁV-Startnak feladták a leckét.

Van utas a Keletibe is: a hatvani személyt várják

A vágányzár azonban nemcsak a terelt útvonalakkal borította fel a megszokott rendet. Eltűntek a Flirtök a 120a-ról, ellenben a 100a monori kirohanósai hétköznap is vörös színben pompáznak, és a Stadler gyártmányai futnak a Székesfehérvár–Kőbánya-Kispest zónázókon is. Nagykátáról pedig igazi nosztalgiaélményben: V43-as vontatta klasszik ingaszerelvényen utazásban lehet részünk. A stokkot Székesfehérvár állítja ki, Kelenföld szélső vágányait használva a nem beforgó szerelvények tárolására.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek