Közbeszerzés nincs, bírság van

iho   ·   2016.10.19. 12:33
00kicsi

Tarlós István a Világgazdaságnak nyilatkozva elmondta, hogy amennyiben a BKV jelenlegi flottájában találnak annyi autóbuszt, amennyivel el lehet indítani a metrópótlást (nagyjából 70-80 járműről lenne szó), akkor mérlegelik annak a lehetőségét, hogy nem vásárolnak szolgáéltatást: az eredeti tervekhez képest rövidebb szakaszokon, de elindulhat a felújítás. A munkák 2019-es befejezése csak abban az esetben elképzelhető, ha legkésőbb 2017 márciusában nekilátnak.

Korábban írtuk:

A KDB két komoly hibát talált a BKK metrópótló szolgáltatásra kiírt pályázatában. Egyrészt a kért szolgáltatás kezdési dátuma, másrészt a feltételek (személyzet, járművezető biztosítása) hiányzik belőle, eme hiányosságok miatt negyvenmillió forint bírságot is kiszabtak. A BKK a bírósághoz fordulást, Tarlós István főpolgármester a buszvásárlást fontolgatja.

Az Index szerint Tarlós István főpolgármester most bánhatja igazán, hogy a buszok vásárlása helyett inkább a szolgáltatás vásárlása mellé tette le voksát (igaz, ehhez kormányzati körök is hozzájárultak), akár a lengyel Solaris, akár a magyar MABI-Bus Kft. lett volna a végleges szállító, a BKV tulajdonában levő autóbuszok (figyelem: Óbuda garázs bezárásáról nemrég döntött a BKV igazgatótanácsa) talán már érkeznének is a fővárosba. A szolgáltatás vásárlásáról szóló közbeszerzés megsemmisítése a Volánbusz járműbeszerző tenderét is lehetetlenné tenné.

Szolgáltatás vagy vásárlás? És mikor? Vajon lesz-e esélye a magyar gyártónak?<br>(fotó: Kemsei Zoltán)

A megsemmisítő határozat miatt a BKK-nak most újra kell kezdenie a pályáztatást, ami a buszok beszerzését – és a metró felújítását is – 3-4 hónappal késleltetné. Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató elmondta, hogy a metrófelújítás kezdetének időpontját a tender kiírásakor nem lehetett még tudni, az eddigi tizenkét, szolgáltatásra kiírt tender közül pedig egyikben sem szerepelt, hogy kell-e járművezetőt adni a buszokhoz, szerinte ugyanis ez triviális.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

CER Csoport: irány a tőzsde!

iho/vasút   ·   2020.12.03. 09:00

Új mozdonyok beszerzésére fordítja a vasúti árufuvarozásban közel kétévtizedes tapasztalattal rendelkező CER Csoport azt a 2 milliárd 200 millió forint összegű tőkebefektetést, amelyben a Széchenyi Alapok és két független piaci társbefektető vesz részt.