Legújabb generációs Flirtöket vesz az Abellio

iho   ·   2013.06.15. 18:45
400px_abellio_flirt

A vasúttársaság a napokban kötött szerződést a Stadlerral húsz, harmadik generációs Flirt-szerelvény beszerzéséről. Az Abellio Rail a motorvonatokat Mönchengladbach és Wesel között az RB33-as, valamint a Düsseldorf és Emmerich közötti RB35-ös vonalakon tervezi használni. Az utóbbi viszonylaton közlekedő szerelvények Hollandiába is, egészen Arnhemig átjárhatnak majd.

A vonatok egy részét a Németországot Hollandiával összekötő forgalomban is szeretné használni az Abellio. A holland ProRail-hálózaton való közlekedéshez hét Flirt-szerelvény három fajta áramnemet (a német 15 kilovolt 16,7 hertzes váltóáramot, valamint a holland 25 kilovolt 50 hertzes váltó- és másfél kilovoltos egyenáramot) lesz képes „értelmezni”. A maradék tizenhárom egyáramnemű szerelvény kizárólag a 15 kilovolt 16,7 hertzes rendszer alatt, belföldi forgalomban futhat, azonban műszakilag meghagyják annak a lehetőségét, hogy szoftveres frissítés után a holland váltóáramot is felismerhessék. A teherszállításra létrehozott Betuwe-vonal meghosszabbításának egyik része ugyanis a Németországban található Emmerichet és a hollandiai Zevenaart összekötő vasútvonal másfél kilovoltos egyenáramúról 25 kilovoltos váltóáramúra történő átalakítása, amely szakaszon az Abellio be szeretné vetni az új Flirtöket a későbbiekben.

Az Abellio harmadik generációs Flirtjeinek egy része Hollandiába is átjárhat majd<br>(látványterv: Stadler Rail)

Az ötrészes, légkondicionált Flirtök százhatvan kilométer per órás üzemi sebességet érhetnek el. Az International Railway Journal arról ír, hogy az egyáramnemű vonatok 227 másodosztályú és 32 első osztályú ülőhelyet kínálnak az utasoknak. A holland vasúthálózaton is használható Flirtök befogadóképessége kicsivel kisebb: az első osztályú szakasz lett 24 férőhelyesre csökkentve, a másodosztályon ugyancsak 227 utas foglalhat helyet. A másodosztályú ülések közül 43 felhajtható. Az ülőhelyek telítettsége esetén elvileg 236 álló utas is elfér még a 90,8 méter hosszú szerelvényeken, amiken két WC is igénybe vehető – az egyiket ráadásul a mozgásukban korlátozottak is gond nélkül használhatják. Mindegyik vonatra feltelepítik a kettes szintű ETCS-t, valamint a holland ATB és a német PZB vonatbefolyásolási rendszereket is. A vonatokat a Stadler pankowi üzemében szerelik majd készre.

A Stadler Pankow igazgatója elmondta, örömükre szolgál, hogy az Abellio ismét a svájci gyártónak szavazott bizalmat, mivel ezáltal a legújabb generációs Flirt-vonatok újabb területeken bizonyíthatnak.

A Flirtök leszállításukat követően a Rajna-Ruhr vidéki közlekedési hatóság, a VRR tulajdonában állnak majd, az Abellio Rail csak bérli és üzemeltetheti azokat.

Az Abellio legújabb generációs Flirtjei a 2016. decemberi menetrendváltástól szállíthatnak utasokat, azonban egyelőre még csak belföldön. A Hollandia és Németország közti nemzetközi forgalomban csak 2017-ben jelenhetnek meg, mivel 2016 decemberéig kell megszerezni a vasúttársaságnak a szerelvények hollandiai forgalomba állításához szükséges típusengedélyt az Abellio és a Stadler által szignózott megállapodás értelmében – számol be a Railway Gazette.

Kapcsolódó hírek