Leszakadt az ég, leszakadt a plafon

Arnold Balázs   ·   2013.05.05. 09:15
kiskep_plafon

– Májusi eső aranyat ér – mondta a paraszt, és kiúszott a gabonatáblából. Körülbelül ennyire örülhet a heves tavaszi felhőszakadásoknak a MÁV is. A víz ugyanis mindig utat tör magának, a legkisebb résekbe is beszabadul, hogy ott elvégezze nem éppen áldásos tevékenységét.

A Nyugati pályaudvar évek – sőt, talán évtizedek – óta beázik. Az esős időben a csarnokba betévedő utas hamar ráeszmél, hogy bizony hasznos továbbra is feje fölött tartania az esernyőt, ha nem szeretne nagy, kövér vízcseppeket kapni a nyakába. De még mindig örülhet az utazó, ha csak vizet, és nem egy fél négyzetméternyi vakolatot kap a nyakába. A pályaudvar csarnoka ugyanis az omladozás biztos jeleit mutatja: a fal és a tetőablakok találkozásánál lévő stukkók az omlásveszély miatt bő két éve – a legegyszerűbb megoldást választva – védőhálót kaptak. A víz azonban továbbra is szivárog, pénteken mintegy fél négyzetméternyi vakolat zuhant a tizenharmadik vágány melletti peronra. Szerencse, hogy épp senki sem állt alatta.

Az eső beesik, a vakolat leesik... ez a Nyugati, napjainkban<br>(fotók: a szerző)<br>A képre kattintva galéria nyílik!

De a pénztárcsarnokban is azért van elkerítve két kisebb rész is, mert a néhány éve felújított, kifestett csarnok tetejéről is potyog a vakolat. Az ott posztoló vasútőr nem is igazán a pénztári rendbontókra figyel, hanem az elzárt területre tévedés elől igyekszik megóvni az arra járókat. A Keleti pályaudvaron sem sokkal jobb a helyzet: kívül-belül omlik, mállik, rozsdásodik az egész.

De igazságtalanok lennénk, ha nem említenénk meg az éppen futó felújítást is: a ferencvárosi felvételi épület tetőszerkezetét teljesen kicserélik, és az épület külső megjelenése is kezd európai állomáshoz méltóvá válni. Hamarosan talán a most még raklapokon álló térkő is lekerül az épület elé.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.