Lufthansa: A350 és/vagy B787?
A Lufthansa-csoport egészét tekintve ezek az óriás központok: Frankfurt és München, a kisebbek pedig Brüsszel és Zürich, illetve Bécs. Ennek megfelelően Spohr általában, néhány markáns kivétellel, elsősorban a csoport terveiként beszélt a gépbeszerzésekről is, jelezve, mindig a leszállítás előtt 18 hónappal döntik el, melyik gép hová kerül. A típusokat megosztanák a hub-ok között, tehát ugyanabba a központba nem telepítenék mindkét típust, viszont mindkét típust használnák különböző hub-okban, fogalmazott Spohr.
Külön érdekes része volt az interjúknak a 777-esekkel kapcsolatos tervek taglalása. Mint ismert, a kéthajtóművest a Swiss és az Austrian repüli, de a Lufthansa légitársaságnál most még csak a teherszállító változat szolgál. A (sötét)kék-fehér flotta első hét tripla hetese 2020-ban jelenik meg a társaságnál, Spohr megint kissé titokzatos: „vagy Frankfurtban, vagy Münchenben”, kicsit többet árul el, amikor a későbbiekben jelzi, hogy a 777-esek vagy az A340-eseket, vagy a 747-400-asokat váltanák, utóbbi esetben ez inkább Frankfurtot jelentene. Még egy érdekes momentum: Spohr jelzi, a kérdés összefügg a jövő év első felében meghozandó stratégiai döntéssel: ha a Lufthansa erősebben növekvő pályát választ, akkor a négyhajtóművesek közül a kisebb A340-eseket váltják a 777-esek, ha a növekedés mérsékeltebb, akkor viszont a 747-400-asokat.
Még a beszerzésekkel kapcsolatban egy érdekesség: a Brussels korábban kiadott listáin öt A330-as beszerzése szerepel, az ilyen adat rendszerint új gép forgalomba állítását jelenti, Spohr most ezzel szemben használt – nyilván nem túl sokat repült – A330-asokről beszélt a legrégebbiek leváltására, a lízingelt példányok már a következő hónapokban beérkeznek.
Az interjú második felében Spohr meglehetős nyíltsággal beszélt az idei főszezon súlyos problémáiról, egy döbbenetes adatot is elmondott, 2018-ban októberig a Lufthansa 18 ezer(!) járatot kellett, hogy töröljön. Ez annyi, mintha két hétig bezárt volna a legfontosabb központunk, Frankfurt – fogalmazott az elnök, aki az okok között elsőként hozta fel és nagyon súlyos szavakkal illette az európai légtér töredezettségét, azt, hogy a légiforgalmi irányítók szakszervezetei nem hajlandók feladni a nemzeti privilégiumaikat, ami ahhoz kellene, hogy megteremtsék a hatékonyabb Egységes Európai Égboltot, amit a légitársaságok és a politikusok évtizedek óta szorgalmaznak.
Ezután tért ki Spohr az Air Berlin átvételével adódó problémákra, a 15 lízingcégtől bérelt gépekkel kapcsolatos „hihetetlen bürokráciára”. A következő nehézség: a társaság a korábbi tervekhez képest feleannyi A320neo-t tudott forgalomba állítani, és ami még érdekesebb, ezek a gépek minden nap csak feleannyit repülnek, mint amennyit repülniük kellene. (Mint emlékezetes, a neo-k kibocsátó légitársasága is a Lufthansa volt.)
Az idei kaotikus nyárral szemben 2019-ben a Lufthansa plusz nyolcszáz alkalmazottal dolgozik majd a stabil üzemeltetés érdekében, és hat A320-as (régebbi) ceo-változatot szerez be (feltehetően a be nem érkezett és nem eleget repülő neo-k teljesítményének pótlására). „Kétszámjegyű mennyiségben” tartalékolnak repülőgépeket bevetésre készen, Frankfurt, München, Bécs és Zürich mellett az Eurowings központjában, Düsseldorfban is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!