Már a Nagycenk–Kópháza–Harka útvonalon is tekerhet kerékpárúton
A hétkilométeres, részben az egykori műszaki határzár nyomvonala mellett vezető szakasz csaknem 300 millió forintból valósult meg.
A közel nyolcezer embert összekötő útvonal kapcsolódik a Lövő és Sopron közötti, 34 kilométeres útszakaszhoz, valamint ausztriai és rábaközi, nemzetközi kerékpárutakhoz teremt összeköttetést.
Révész Máriusz, a Miniszterelnökség aktív Magyarországért felelős államtitkára a régiót érintő fejlesztésekről elmondta, hogy Sopron és a Fertő-tó tágabb környezetében háromszáz kilométer kerékpározható út kijelölését tervezik. A táblákat ősz végére helyezi ki a közútkezelő.
2010 óta kétezer kilométer új kerékpárút épült, háromezer kilométernyi kerékpározható útszakaszt jelöltek ki és ezer kilométer új kerékpárút tervei állnak rendelkezésre jelenleg is. Révész Máriusz szerint a fejlesztés egyik legfontosabb jellemzője, hogy sikerült hálózatot építeni, az egyes térségeket összekötő szakaszokat megvalósítani.
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára köszöntőjében kiemelte, hogy a Nagycenk–Kópháza–Harka kerékpárút is a Vidékfejlesztési Program keretében épült, mely 2400 önkormányzat hétezer fejlesztéséhez nyújtott támogatást és további háromezer projekt megvalósulását segíti. Júliustól 57 milliárd forintos keretösszeggel új kiírások jelennek meg Magyar Államkincstár honlapján a LEADER program helyi felhívásai között, a projektek támogatása a 95 százalékot is elérheti.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!