Már járható a Déli összekötő vasúti híd déli szerkezete is
Megnéztük az anyagolást a hídhoz vezető pályaszakaszokon. A munkavonatok már átjárnak a legújabb szerkezeten is!
A Déli összekötő vasúti híd harmadik szerkezetének elkészültét a hagyomány szerint egy hordó végiggurításával ünnepelték az építők július 9-én. Két nappal később kezdődött el a három hetes vágányzár Ferencváros és Kelenföld között, amelynek során megépítették a hídon a vasúti pályát, illetve bekötik azt a Ferencváros–Kelenföld vasúti szakaszba. A híd statikus próbaterhelésére július 25-én került sor, azóta már átjárnak rajta a pályaépítést végző munkavonatok.
A tervek szerint a dinamikus próbaterhelést augusztus 3-án tartják majd meg, vélhetően a két másik szerkezethez hasonlóan két Szergej fog ide-oda ingázni különböző sebességekkel és megállási helyekkel, miközben a hidászok a precíz műszereikkel vizsgálják, hogy megfelelően reagál-e a szerkezet. Siker esetén akár már aznap estefelé megindulhat a forgalom az új hídon!
Noha már elkészült mindhárom hídszerkezet, vágányból továbbra is csak kettő van Ferencváros és Kelenföld között. Jelen állás szerint a középső szerkezetet kötik ki és a szélső kettőn haladnak majd a vonatok. A három hídszerkezet teljes kapacitása a Déli körvasút beruházással teljesedhet majd ki, ezáltal minimum három, helyenként pedig négy vágány áll majd a forgalomszervezés szolgálatára.
A vágányzár hajrájában, kedden néztünk ki a helyszínre. A V-Híd Szergeje egy tekintélyes méretű köves szerelvénnyel anyagolt, amit aztán az FKG Kft. különféle sárga gépeivel idomítottak a helyére. Kotrók, aláverők, még a zsírúj UNIMAT kitérő- és vágányszabályozógép is feltűnt a színen.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!