A MÁV-nál megegyeztek, a BKV-nál nem jutottak előre
A Mozdonyvezetők Szakszervezetét, a Vasutasok Szakszervezetét és a VDSzSz Szolidaritást tömörítő Vasutas Szakszervezetek Szövetsége (VASZ) nem demonstrál, ezt az egyezség megszületése után közölték a sajtóval. A MÁV csoport részéről a MÁV Zrt., a MÁV-Start Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., MÁV-Gépészet Zrt., MÁV Szolgáltató Központ Zrt. írta alá a megegyezést, de a MÁV Vagyonkezelő Zrt., a MÁV Ingatlankezelő Kft., a MÁV FKG Kft., a Záhony-Port Zrt., a MÁV KFV Kft., a MÁV KERT Kft., a MÁV Vasútőr Kft. dolgozói is ugyanazon elvek alapján kapnak béremelést.
A megállapodás szerint 2013. július 1-jéig visszamenőlegesen 2,4 százalékos béremelést kapnak a vasúti dolgozók, az emelés a vezetői kört nem érinti. A nyugdíjpénztári tagsággal rendelkezőknek további 0,5 százalékos tagdíjkiegészítést ad a vasút október 1-jétől. A béremelés összesen mintegy 35 000 munkavállalót érint. A 2013-as bérfejlesztés első részét, bruttó 25 000 forintos egyszeri kifizetés formájában július 12-ig megkapták a vasutasok.
A BKV-nál viszont a csütörtöki kollektív munkaügyi vitában sem született megállapodás a BKV vezetősége és sztrájkbizottságot bejelentő három szakszervezeti szövetség között.
Nemes Gábor, a Közösségi Közlekedési Dolgozók Szakszervezete-Egységes Közlekedési Szakszervezet (KKDSZ-EKSZ) vezetője a múlt péntek óta tartó egyeztetések csütörtöki fordulója után azt mondta, nem kapták meg a munkáltatótól a korábban kért adatokat a leépítéssel kapcsolatban, és a BKV partnerséget kért az érdekképviseletektől. A szövetség folytatja a szeptember 3-ra tervezett demonstráció szervezését, egy esetleges sztrájkkal kapcsolatban Nemes Gábor azt mondta, a munkabeszüntetésnek csak egységes szakszervezeti fellépéssel van értelme.
Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke a tárgyalások után azt mondta, a BKV szombatig adja át nekik azokat az adatokat, amelyek alátámasztják a 170 fős leépítést. Gulyás Attila hangsúlyozta: ha a számításokhoz képest egy ember is megmenthető, akkor küzdeni fognak érte, de a realitások ellen sem demonstrációval, sem sztrájkkal nem érdemes harcolni. A BKV buszágazatában 13 százalékos teljesítménycsökkenés volt az elmúlt időszakban a buszvonalak kiszervezése miatt, munka nélkül pedig senkit nem tudnak a cégnél tartani. A jelenlegi helyzetet Gulyás Attila szerint úgy lehetett volna elkerülni, ha az érintett szakszervezetek korábban elérik, hogy az átadott teljesítménnyel együtt a BKV-s dolgozókat is átvegye jogutódlással az új szolgáltató.
A tárgyalások várhatóan jövő kedden folytatódnak.