Megfigyelték, hogy ilyenkor sosem a kamion győz? Megfigyelték!

MTI/iho   ·   2016.01.21. 09:30
beszorult_kamion0

Kérdeztünk, önök válaszoltak, illetve sok esetben beszélgettek is egymással. A többség arra jutott, egyéretlmű, hogy a sofőr a hibás. A miértekkel kapcsolatban már nem volt ennyire egységes a „banda”, ahogy abban sem, hogyan lehetne megelőzni ezeket az eseteket. Köszönünk minden hozzászólást, íme a kommentek legjava:

„Elnézheti az ember az előjelző táblát, de minden ilyen esetben, amelyik szűkösnek tűnik érdemes vészvillogózni, lassú mód vagy szükség szerint megállni megnézni esetleg a pótot és a traktor szintjét leengedni, és ha úgysem, hát cink, de tolatás vissza. Sehol se nagy lendület. De még ez haggyám... De amikor egy emeletes busszal nézi be valaki? Azokon a sofőrökön még több a felelősség. Egy szó mint száz: figyelni nemcsak látni! Amúgy ezt általános uniós csavargások alapján írtam, nem erre az útszakaszra. Innen nyilván nem tolathat ki... Kellene előtte valami, ami jelezne, egy pirossal villogó táblán amúgy.”

„A Liget téren láttam olyat, hogy kiszállt a faszi, felmászott, megnézte, hogy nem fér át, méltatlankodott egy kicsit, és csak bement a gerenda alá...”

„Természetesen ilyennél egyértelműen a sofőr a hibás. Akárki, akármit mond, hogy merre menjen... Mehet arra, ha az állásával fenyegetik (legfeljebb vissza kell fordulnia majd valahol), de az nem jelenti azt, hogy darálja be az egész kamiont. Kimenteni úgy tudják, ha már beszorult valahol (tiltott helyen), hogy jön a hatóság, aki kénytelen lezárni az utat, persze méltányos büntetést kiszabva. Az rosszabb eset természetesen, ha még valamiféle kárt is okoz. A sofőrt nem dicsérik meg, de szerintem nem rúgják ki sem, mert muszáj lesz a kár valamennyi részét havonta törleszteni a munkaadójának. Sosem értettem az ilyeneket, akik még képesek bárminek is neki menni, mondván »a navigáció arra vitt«. Ez hasonló eset, látnia kellett az előjelzőt (bár kétlem, hogy a navigációja nem jelezte). Valószínűnek tartom, hogy navigációval ment, mivel ha jól látom, nem magyar kamion. Látszik, hogy az egész pótkocsinak bedarálta a tetejét, tehát szimplán figyelmetlen volt, nem az volt, hogy rápróbáljon hátha átfér. Egyértelműen a sofőr a hibás itt. Az sem kizárt, hogy a fáradtság miatt volt figyelmetlen, de ez nem mentesíti a felelősség alól. És még lesznek is ilyenek... Ilyen eseteknek a számát maximum csak csökkenteni lehet.”

„Miért nem lehet ott olyan rendszert kiépíteni, ami például nyugati szomszédunknál rendszeres: optikai magasság-ellenőrzés, és pirosra váltó közlekedési lámpa? (Akár autópályán is használják!) Ez a fix gerenda csak az utána következő hídszerkezetet óvja, a szerencsétlen járművezetőt nem figyelmezteti semmi. Régen láncok voltak ilyen helyen, amit meghallott, és meg tudott állni. Nem tudom ki találta ezt ki, de nem gondolta végig...”

„Magasságkorlátozó, teherautók számára behajtani tilos tábla, és Ferihegy felől egy magas járművek érzékelésével ellátott villogó tábla is figyelmezteti. Mi kellene még? Mondjuk a gerendát tehetnék a gyorsforgalmi elejére is, hogy ne a közepén szoruljon be a zseni.”

„Hogy jutott el idáig a kamion, ha egyszer túl magas, miért nem fogta meg az alacsonyra épített műtárgy ELŐTT valami? Mért építik olyanra a magasságkorlátozó kaput, hogy az ne csak jelezze a jármű túlméretes voltát, hanem le is borotválja azt, ugyanolyan balesetet előidézve, mint ami a magasságkorlátozás okát adó műtárgyon való áthaladásnál történne (ha ott a plafon nem lenne magasabban), egy emeletes busz esetében az utasok életét veszélyeztetve? Ha a balesetes jármű ugyanúgy összetörik és beszorul, az emeletes busz utasai ugyanúgy meghalnak, az utat ugyanúgy le kell zárni stb., akkor mi értelme van a magasságkorlátozó kapu felállításának? A reptéri »gyorsforgalmi« felett nyilvánvalóan eljárt az idő, a korlátok között vezető 2×1 sáv kapacitása alacsony, zavarérzékeny, és bár lakott területen kívülinek számít, mindig van, aki 50-60-nal akar haladni rajta, ezért még csak nem is gyors, miközben magasabb busszal sem lehet használni, akkor nem kellene már az egészet a mai kor követelményei szerint átépíteni, és a reptér és a városközpont között tisztességes színvonalú közúti kapcsolatot létesíteni?”

 

Korábban írtuk:

Szerda késő este a kamion–magasságkorlátozó death match megint vendégsikerrel zárult. A repülőtérre vezető úton szorult be a kamion, megint a félpótkocsi volt magasabb a kelleténél.

Ilyenkor útzár, tűzoltók... (fotók: MTI/Mihadák Zoltán)

Kedves kamionos, logisztikus olvasóink (– és persze mindenki más, aki ért hozzá)!

Segítsenek néhány naiv és/vagy demagóg kérdésre válaszolni!

  • Ilyen balesetek miért történhetnek meg?
  • Mekkora dicséretet kap egy ilyenért a sofőr?
  • A fuvarozó cégnél elővesznek-e bárki mást is? Azaz a sofőr „parancsra cselekszik”, amikor arra megy, és beszorul, vagy ez a saját hülyesége?
  • Ha egy ehhez hasonló vagy még forgalmasabb úton az utolsó utáni pillanatban megáll a sofőr, akkor hogyan tudják „kimenteni” onnan?

...és visszafelé is „megreszelt” félpótkocsi. Első felvételünk alapján egyébként majdnem átjutott a sofőr...

Várjuk a válaszaikat kommentekben itt, vagy a Facebook-oldalunkon! A legjobb, leghasznosabb hozzászólásokkal frissíteni fogjuk írásunkat!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.