Megint gázbuszokkal frissítene a Zala Volán

Ács Attila   ·   2013.04.09. 13:00
jelcz_fooldal

Tavaly tavasszal számoltunk be róla, hogy megérkezett az első gázüzemű busz Zalaegerszegre, egy, a Hajdú Volántól vásárolt MAN NG 323 CNG. A járművet rendbe tették a helyiek, ennek keretében többek között megszabadult a korábbi nem túl esztétikus sötétzöld színétől és új, egyedi sárga fényezést kapott. Az üzemeltetés megkezdéséhez a műhely bizonyos mértékű átalakítása, valamint a szerelők továbbképzése is szükségessé vált, de ezt rövid idő alatt megoldotta a cég, így július elsején ünnepélyes keretek között már át is adták a buszt az utasforgalomnak.

A tapasztalatok kedvezőek, az MNV pedig támogatja a projektet, így az MAN-nek remélhetőleg nem kell már sokáig árválkodnia, hiszen három újabb gázbusz beszerzését tűzte ki célul a Zala Volán.

Információink szerint ismét a Hajdú Volán lehet a befutó a három Jelcz M120M buszával, amelyek jelenleg munka nélkül állnak a cég telephelyén. Mint ismeretes, Debrecen helyi autóbuszközlekedését 2009 nyara óta már a Cívisbusz konzorcium biztosítja teljes egészében dízelüzemű flottával, így a metánbuszok ekkortól a város környéki helyközi vonalakon közlekedtek. Rá egy évre viszont úgy döntött a Hajdú Volán, hogy felszámolja a gázüzemet, így az összes metánbuszt leállították. Az Ikarusok egy része a bontóba került, három 263-ast egy gödi fotós vett meg mozgó stúdiónak (visszaalakítva dízellé), a Neoplanokat szintén leselejtezték, a három Jelcz pedig Szegeden közlekedett egy ideig a Tisza Volánnál bérleti konstrukcióban, de tavaly onnan is távozniuk kellett.

Jelcz M120M 2006 nyarán, nem sokkal a forgalomba állása után Debrecenben<br>(A képre katintva galéria nyílik!)

Kapcsolódó hírek

Közút Infrastruktúra

Újra van győztese az észak-erdélyi autópálya építésének, talán most már elkészül a hiányzó tizenhat kilométer Aranyosgyéresnél

MTI/iho   ·   2022.08.09. 17:20

Az osztrák Strabag és a német Geiger romániai leányvállalatainak a konzorciumát hirdette ki győztesnek a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság az észak-erdélyi A3-as autópálya Kolozsvár és Marosvásárhely közötti hiányzó szakaszának a megépítésére kiírt pályázaton.