Mégis az eltűnt 777-esé a reunioni szárnyrész
A Reunion szigetén talált flaperonról biztonsággal állítható, hogy a Malaysia Airlines eltűnt utasszállítójának része volt, jelentette be a francia ügyészségi vizsgálat vezetőjének irodája.
A közlemény azért meglepő némiképp, mert az elmúlt napokban még olyan hírek szivárogtak ki, amelyek szerint a francia vizsgálók elbizonytalanodtak és egy hónappal az alkatrész megtalálása után sem találtak döntő bizonyítékot.
A zavar oka feltehetően az, hogy az ügyben két vonalon zajlik a nyomozás: egyrészt a légügyi hatóság, másrészt az igazságszolgáltatás képviseletében az ügyészség vizsgálódik. A francia ügyészség a gép fedélzetén lévő négy francia áldozat okán kapcsolódott be a nyomozásba.
Utóbbi emberei utaztak Sevillába, az Airbus Defense and Space spanyolországi gyárába, ahol a Boeing alvállalkozójaként a flaperont készítették, és ott azonosítottak olyan sorozatszámokat, amelyeket a szakértők a roncsdarab belsejében, endoszkópos vizsgálattal találtak. A három szériaszám közül az egyik egybeesik az eltűnt MH370-es járatot teljesítő Boeing 777-esen lévővel, hangzik a közlemény.
Mint akkor beszámoltunk róla, a Franciaországhoz tartozó Reunionról egy Toulouse-i laboratóriumba szállították a flaperont, és ott zajlottak a vizsgálatok. A híradások ugyanakkor nem szólnak arról, hogy más tárgyak, amelyeket ugyancsak a sziget partjainál találtak, valóban összefüggenek-e az eltűnt géppel, ahogy azt a szárnymechanizáció részének megtalálása körüli napokban remélték.
Mindeközben a szigettől mintegy 3700 kilométernyire, a gép eltűnésének valószínű zónájában hamarosan újraindul a kutatás, ez a térségben uralkodó időjárás függvénye. Ez ügyben is voltak bizonytalanságok: miután eddig a tengerfenék átfésülésének nem volt eredménye, akadtak, akik megkérdőjelezték a folytatást, de Tony Abbott ausztrál miniszterelnök bejelentette: a kutatás tovább zajlik, mert „tartozunk ezzel azoknak a százmillióknak, akik használják az égboltot”.
Ausztrál vélemények szerint a flaperon azonosítása is erősíti a döntést a folytatás mellett, annak ellenére, hogy – mint korábban erről is beszámoltunk – német kutatók az áramlási viszonyok elemzése alapján azt állították, hogy a gépet jóval északabbra, nem Ausztrália déli partvidékének magasságában, hanem az Indiai-óceán egyenlítői zónájában kellene keresni.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!