Megkezdte az egyiptomi kocsik szállítását a Transzmasholding

iho/vasút   ·   2020.07.03. 19:00
400px_transzmas_egyiptomi_kocsi_hajon

A napokban érkezett meg az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaság (ENR) rendelésére készített első huszonkét, nemzetközi forgalomra is alkalmas vasúti személykocsi egy alexandriai kikötőbe. A járműveket a hónap végéig még tíz másik követi, amelyeket június közepén indítottak útnak Oroszországból. A 2020 áprilisában tesztelésre leszállított első kocsival együtt az első szállítmány összesen harminchárom harmadosztályú, légbefúvásos szellőztetéssel felszerelt kocsiból áll.

Ezek a kocsik jelentik az első részét annak a nemrég elnyert megbízásnak, amellyel a magyar vasútijármű-gyártás történetének eddigi legnagyobb vállalkozása veszi kezdetét a Dunakeszi Járműjavítóban (DJJ). A vállalat új tulajdonosai, a Transzmasholding (TMH) csoporthoz tartozó TMH International, valamint a Magyar Vagon Zrt. (Ma-Vag), egy egymilliárd euró (350 milliárd forint) értékű vasúti személykocsiról szóló megrendelés nagyobbik részét hozzák Dunakeszire.

Az oroszországi Tverben található gyárban (TVZ) készült kocsikat kamionokkal szállították Szentpétervár kikötőjébe, ahonnan az Alexandriába tartó teherhajók vitték tovább. A TVZ szakértői csapata már korábban megérkezett Egyiptomba, hogy a hivatalos átadást lebonyolítsák, amelynek része volt a fékrendszer ellenőrzése az összes járművön. A kocsikat ezután Kairóba küldik, ahol júliusban forgalomba is állítják őket.

Az egyiptomi Alexandia kikötőjében pakolják szárazföldre az elsőnek megérkezett kocsikat (fotó: TMH International)

Az egyiptomi megbízás egyedülálló lehetőséget teremt a nagy hagyományokkal rendelkező magyar vasútijármű-gyártás felfuttatására. A magyar ipar történetének egyik legnagyobb exportprojektjével, amelyet a TMH Hungary, a TMH International és a Magyar Vagon Zrt. vegyesvállalata nyert meg, több száz új, magas hozzáadott értéket előállító munkahely jön létre. Magyar beszállítók kapcsolódhatnak be a globális export-értékláncba, amellyel tovább bővül a hazai export és a GDP is. Stratégiai cél, hogy a Dunakeszi Járműjavító Közép-Európa egyik legnagyobb vasútijármű-gyártó- és karbantartó központjává váljon.

Wein András, Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: „a feladat azért is nagy jelentőségű, mert az utóbbi években nem készült új vasúti jármű Dunakeszin, amelynek az egyébként magas színvonalú tudása elsősorban a javításra, karbantartásra vonatkozik.”

A TMH áprilisban, a járványügyi szigorítások előtti utolsó, Szlovéniát elhagyó teherhajón el tudta szállítani az elsőként elkészült vasúti személykocsit az ENR számára, így megvalósulhatott a két hónapig tartó tesztidőszak az egyiptomi vasúti hálózaton. Mivel a TMH csapata ezalatt nem utazhatott, ezért egy átfogó tréningcsomagot és dokumentációt állítottak össze az ENR szakértőinek, bízva a tesztelést felügyelő helyi TÜV Nord Egypt technikai szakértelmében.

Egyiptom a közelmúltban egy átfogó programba kezdett, amelynek célja vasúti hálózatának megújítása. Ennek része az ország történetének legnagyobb vasúti gördülőállomány megrendelése, amit a TMH Hungary nyert el 2018-ban. A TMH mérnökei által tervezett, a nemzetközi vasúti szabványoknak megfelelő, 1435 milliméter nyomtávolságú járművek sivatagi környezetben, akár plusz ötven Celsius fokos hőségben is működőképesek, tervezett élettartamuk negyven év. Az öt különböző modell között vannak harmadosztályú légbefúvásos szellőztetésű kocsik (ötszáz jármű), harmadosztályú légkondicionált kocsik (szintén ötszáz jármű), másod- (száznyolcvan) és első osztályú (kilencven), szintén klimatizált kocsik. Ezen kívül a rendelés harminc másodosztályú étkezőkocsi szállítását is tartalmazza.

A TMH International AG, mely a legnagyobb oroszországi és FÁK-ban működő vasútijármű-gyártó és karbantartó vállalat, a TMH Csoport tagja, szakmai befektetőként a vasút korszerűsítését és fejlesztését segíti azokban az országokban, ahol jelen van, elsősorban a helyi ellátási láncra támaszkodva kínál vasúti gördülőállományt és szolgáltatásokat partnereinek. A svájci Zugban székelő vállalat mintegy ezer embert foglalkoztat, Argentínában, Kubában, Egyiptomban, Magyarországon, Kazahsztánban és Dél-Afrikában tevékenykedik.

A JSC Transzmasholding (TMH) Oroszország legnagyobb vasúti- és városi közlekedési-eszköz gyártója. A társaság a világ egyik legnagyobb gördülőállomány-gyártó vállalata. A Transmashholding a csoport központi vállalata, amely modern, integrált vasúti termékeket – vasúti járműveket, karbantartást és javítást, a gyártáshoz és üzemeltetéshez szükséges digitális technológiákat, valamint forgalomirányító rendszereket – tervez és gyárt. A vállalat nemzetközi jelenlétének és terjeszkedésének stratégiája az oroszországi tapasztalatokra és technológiákra épül, amelyeket az adott országok vasúti közlekedésének fejlesztésére használ.

Az orosz tulajdonosok magyar partnere az ipar- és vasútfejlesztési projektekre, vasútipari folyamatokra, valamint befektetők szervezésére és koordinálására specializálódott, budapesti székhelyű magyar befektető vállalat, a Magyar Vagon Zrt.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Nem tudja, mennyiért veheti igénybe a közösségi közlekedést március 1-jétől? Akkor irány az ujtarifa.hu!

iho/vasút   ·   2024.02.21. 13:00

Tájékoztató weboldalt indított a MÁV–Volán csoport a március 1-jével induló új tarifarendszerről, melyen többek között az új bérletekről és kedvezményekről, a 24 órás napijegyekről, valamint a fővárosi agglomerációt érintő közlekedési változásokról lehet informálódni.