Megszépült a kenderesi vasútállomás

iho/vasút   ·   2020.01.27. 12:00
400px_kenderes_megujult

A napokban készült el a Magyarország egyik legszebb vasútállomásának számító, egykor Horthy Miklós különvonatait is fogadó kenderesi állomás felújítása. A munkálatokat végző Épkar Zrt. Facebookon közzétett közleménye alapján a renoválás során a Magyarország két világháború közötti kormányzójának kastélya közelében található épület 1931-es állapotának visszaállítása volt az elsődleges cél. A munkálatok a kialakított épülettömeg és tetőforma megtartását, a neobarokk homlokzatképzés megőrzését annak tartozékaival és díszítőelemeivel együtt, a belső térszerkezetek és épületszerkezetek, valamint a homlokzati nyílászárók és vasalataik teljes körű helyreállítását, felújítását foglalták magukba. A 2017-ben kormányhatározattal elindított projekt során a vállalat folyamatosan együttműködött az illetékes örökségvédelmi hatósággal, figyelembe véve az építtetői igényeket is, hogy az állomás teljes mértékben az 1931-es stílusjegyeket megőrizve és visszaállítva újulhasson meg.

Az 1931-eses hasonló kinézettel újult meg a kenderesi vasútállomás műemléki védettség alatt álló felvételi épülete. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Épkar Zrt. Facebook-oldala)

A Magyar Építők oldal arról ír, hogy a renoválás során a régi és a modern összhangjára törekedtek. A kivitelezés érdekessége, hogy minden helyiségben tanúablakokkal mutatják be a fellelt eredeti festéseket. A projekt során 113 négyzetméternyi tetőzet kapott új kerámia cserépfedést, felújították a teljes homlokzatot, lecserélték az ajtókat és az ablakokat, a belső műemléki restaurálás mellett a XXI. századi elvárásoknak megfelelő épületgépészet és villamosság beépítése is fontos szerepet kapott.

A Jász-Nagykun-Szolnok megyében, a 102-es számú Kál-Kápolna–Kisújszállás vasútvonalon található, 4300 lakosú Kenderes kisváros történelmi örökségének köszönheti a funkciójánál jóval nagyobb és díszesebb műemlékállomást.

Kenderes vasútállomás felvételi épületének és környezetének felújítása 471 millió forintba kerül, amelyhez a MÁV 404 millió forint vissza nem térítendő támogatást is kapott az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól (ITM).

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

CER Csoport: irány a tőzsde!

iho/vasút   ·   2020.12.03. 09:00

Új mozdonyok beszerzésére fordítja a vasúti árufuvarozásban közel kétévtizedes tapasztalattal rendelkező CER Csoport azt a 2 milliárd 200 millió forint összegű tőkebefektetést, amelyben a Széchenyi Alapok és két független piaci társbefektető vesz részt.