Metrófelújítás: már az idei kezdés is kérdéses

iho   ·   2017.05.30. 11:15
00kicsi

Az eddigi számításokhoz még 30–40 milliárdot hozzá kell adni – írja a Magyar Nemzet Online –, a kormány által meghatározott 137,5 milliárd forint kevésnek bizonyulhat. A portál információi szerint a vágányépítési pályázatokra érkezett ajánlatok jelentősen túlárazottak, ha az Európai Uniótól kért finanszírozási kereten túl a kormány nem segíti ki Budapestet, az egyedüli lehetőség az Európai Beruházási Bank (EIB) 350 millió eurós, közlekedési célokra felhasználható keretéből használhatnak fel pénzt, ellenkező esetben le kell állítani a projektet.

Régi pályán új (felújított) járművek: ez a hármas metró idei éve?<br>(fotó: Vörös Attila)

Ha a bankhitelt választja a főváros, adóssága a konszolidáció ellenére újra százmilliárd forint fölé kúszna: a metrószerelvények felújítására hatvanmilliárdot, az elektronikus jegyrendszer kifejlesztésére tizennyolcmilliárdot vettek fel. Az újpalotai villamos már áldozatául esett a metrófelújításnak, legutóbb a Lánchíd és az Alagút kivitelezésére azonban szintén az EIB-hitelkeret terhére vettek fel 23 milliárdot.

Tarlós István főpolgármester nemrég kedvezőbbnek ítélte az állomások felújítására érkezett ajánlatokat, mint a 2016-ban túlárazottakat, de a kormánnyal és személyesen Orbán Viktor miniszterelnökkel nem tudtak időpontot kitűzni az egyeztető tárgyalásokra. Apró öröm az ürömben, hogy a Metrovagonmas a szerződésben megszabott ütem szerint, havonta két szerelvény forgalomba helyezésével újítja fel a kocsikat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.