Miskolc: Ansaldo, Astra, CAF, PESA, Skoda, Solaris
Néhány hete csak annyit közölt a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK), hogy hatan adtak be pályázatot a 31 villamos megvásárlására kiírt közbeszerzésük negyedik tenderén, de a cégek nevét titkolták.
Információink szerint a pályázati dokumentációt megvásárló tíz cégből a nyerés esetén a gyártásban a helyi Digéppel együttműködni szándékozó olasz AnsaldoBreda, az aradi Astra Vagongyár (Románia), a spanyolországi CAF, a szegedi villamostenderen nyertes lengyel PESA, a pár éve az eredetileg a Ganz-birodalomhoz majd a Transelektro-csoporthoz tartozó Közlekedési Rt. romjait is megvásárló cseh Škoda és az elsősorban buszairól, trolijairól – nálunk is – ismert, szintén lengyel Solaris adott be ajánlatot.
A dokumentációt még megvásárolta, de most nem pályázott a kanadai-német Bombardier, a horvát Končar, a német Siemens és a svájci Stadler.
Miskolc, a két másik villamosos vidéki magyar várossal, Szegeddel és Debrecennel együtt, jórészt európai uniós pénzből finanszírozza villamosprojektjét. Mindhárom megyeszékhelyen része a beruházásnak pályaépítés és járműbeszerzés is. Miskolcon Diósgyőrben hosszabbítják meg a vonalat. A tervek szerint már idén kész lesznek az új sínek, ám azokon még legalább 2013-ig a régi szerelvények járnak, hiszen a villamosvásárlás húzódik: az előző három tender nem volt sikeres, a vesztes pályázók ugyanis rendszerint eredményesen támadták meg az eredményt.