Modernizálja régebbi ETR610-es Pendolinóit az SBB

iho   ·   2015.09.29. 08:45
400px_sbb_etr610

Az SBB és a francia vasúti gyártó közötti megállapodás értéke nyolcvanmillió svájci frank – írja a Global Rail News. A svájci nemzeti vasút SBB és az olasz nemzeti vasút Trenitalia azóta megszűnt közös vállalkozása, a Cisalpino még 2004-ben rendelt az Alstomtól tizennégy hétkocsis motorvonatot a két ország közötti nemzetközi forgalomhoz. A Cisalpino 2009-es leállása után az olasz és a svájci fél igazságosan elosztotta egymás között az olasz számozás szerint ETR610, a svájci szerint RaBe 503 sorozatú, többáramnemű Pendolino-motorvonatokat.

Az SBB első hét ETR610-es Pendolinóját az újabbakhoz igazítja az Alstom az évtized végére<br>(fotó: Global Rail News)

Az SBB a billenőszekrényes szerelvényekből 2012 júliusában újabb nyolcat, majd idén februárban további négyet rendelt. Az Alstom a járműveket még a Gotthárd-bázisalagút 2016. decemberi megnyitása előtt leszállítaja az SBB-nek.

Az ex-cisalpinós Pendolinókat az Alstom kívül-belül meg fogja újítani. A szerelvények nagyobb poggyásztartókat, új, családok számára alkalmas teret, új WC-ket, valamint fedélzeti wifit kapnak. Menetiránynak háttal néző kamerarendszert, valamint a legújabb olasz biztonsági előírásoknak megfelelő tűzoltórendszert is felszerelnek a motorvonatokra. A járművek a francia gyártó észak-olaszországi, saviglianói üzemében újulnak meg 2017 és 2020 között. A modernizálást az Alstom és az SBB közötti eredeti szerződés miatt csak a gyártó végezheti el – adja hírül az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek